graviditetskrämpor.

Jag har nu gått nästan 25 veckor in i graviditeten, och de senast 3 veckorna har jag plågats av förvärkar. När jag var hemma från jobbet upptäckte jag dessutom att jag inte ens klarar av att sy för tillfället. Iaf inte om jag gjort något ansträngande dagen innan. Med ansträngande menar jag allt annat än sitta eller ligga.
 Så strykning mellan sömmarna, nålning om nålarna råkar ligga så att jag måste resa mig, osv, ger förvärkar. Härligt! :P

Detta har resulterat i att det blir en del stickat istället. Men det går ju långsammare, så uppdateringen är fattig. Efter vantarna till mig själv, började jag med ett par likadana till min man. Det gick bra fram tills garnet tog slut, med båda tummarna och ena vantens fingertoppar kvar :P Garn är beställt, men har inte kommit än.

Lilleskrutts docka har fått en stickad kofta, men den har jag glömt fota. Hon har dessutom fått "Tokkabil"-vantar. Förebilden för dessa vantar har jag hittat på Sysidan. Där finns det krokodil och vargvantar. Eftersom vår skrutt har osynliga krokodilkompisar, som hon kallar tokkabiler, så kändes krokodilvarianten mest passande.
 De blev färdiga idag, men när de skulle provas var skrutt inte alls på humör, och rev av sig dem så fort de kommit på. :P

Ska sätta på dem imon, innan vi går till dagis. Förhoppningvis är hon för slö för att protestera :P Gilla vantarna, unge!! De var ju så roliga att sticka, dessutom gick det på ett naffs!

Jag hoppas återkomma med bilder på allt jag precis beskrivit..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0