Muddbyxor.

Muddbyxor är underbart bra till små barn. Så jag har haft verkstad här :)

Det är Hanne Meedoms mönster som ligger till grund. De små byxorna är i storlek 56, och de stora i 98.





Här syns storleksskillnaden verkligen! Velouren hittade jag på Jofotex för ett år sedan, och den svarta mudden har jag köpt på Emmaus.



Jofotexvelour jämfört med Hilcovelour. Tyvärr märks det stor skillnad på kvaliteen. Den randiga velouren är mycket sladdrigare och luddar något otroligt. Dessa byxor är sydda i form 2, precis som de större randiga byxorna, men det kändes lite fladdrigt..



Därför sydde jag ett par byxor i form 1. Det verkade sitta bättre på vår lilleskrutt. Mossgrönb velour från Hilco och mudd från Emmaus.

Byxverksta´n ska nu vila ett tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0