Prematur eller nybebis sparkbyxa.

När jag hade bestämt mig för att åka hem till mamma, insåg jag att Majsan nog behövde ett par byxor :)
Det fick bli ett par i rosa mudd och kanintyg. Mönstret kommer från Ottobre, i en av de äldre tidningarna finns det mönster på prematurkläder, och jag använde mönstret för sparkbyxa i storlek 50.


Jag har haft dåligt med tryckknappar, så när jag väl hittade två par till byxorna blev jag så glad, att jag inte tänkte mig för när jag tryckte dit den första. :P Så just detta paret byxor knäpper man med framhängslet ö er bakhängslet istället för tvärt om, som det ska vara.



Bak ser man byxdelens enda sömm. Praktiskt när man kanske har egna prematurbarn som man vill pyssla till, men ändå inte får ta för lång tid.
 Hela byxan tog 2½ timme från mönsterutklippning till knappisättning :) Trots rastlös 2½åring hemma, bör nämnas :D

  Majsan blev fin i sina nya byxor, sovandes på sin nya filt .


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vilka söta "pytte-byxor" och det är så fint med rosa mudd till detta kanintyg. Själv köpte jag inga bruna kaniner och det ångrar jag nu ;-)

2008-10-31 @ 09:28:21
URL: http://mimmid.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0