En omlottbody



LilleSkrutt var iväg på dagis idag, för första gången sedan 18 december. Och visst var det skönt med jullov, men det var väldigt skönt med vardag igen :)
 Så när jag vilat en timme, efter att ha lämnat på dagis och gått hem igen, en promenad som normalt tar sju minuter :P Nu 15 minuter med förvärkar ihop med  snö, halka och 38 veckors graviditet i ryggen *magen :P*... Iaf, när jag vilat tog jag mig i kragen och avslutade bodyn. Det var bara stickning och tryckknappar kvar på den,. och kantbanden var t.o.m nålade, så det var bara att sy :)
Det tog en stund, men den blev klar! Jag tycker iofs att den ser knölig ut på något vis, men det kanske löser sig när den kommer på?

Igårkväll fick jag dessutom tummen ur och fyllde på amningskudden jag fått låna av mannens brors sambo.. *puh!*
Överdraget hon hade till var lite för "nuttigt" för min del, så jag dök en vända i tyglagret och hittade två stuvar av Stoff o Stil-tyg som jag köpt under graviditeten med Skrutten. Då blev det bara två påslakan, ett till säng och ett till vagnen.
 Jag lyckades iaf få till ett oki fodral till kudden utan mönster, lade bara orginalfodralet på tyget och ritade av med skräddarkrita. Hade t.o.m en liten dragkedja liggandes, som precis passade :P

Tog ingen bild på konstverket bara. Satt sent med den, så när kudden väl kommit i så bar jag bara upp alltihop till bebisrummet och kröp i säng. Får se om jag kanske kan ta mig i kragen nån dag och ta en bild :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0