Lite bebispyssel..

Nu är det inte många dagar kvar innan bebis kommer till oss. Vi har roat oss med att ställa iordning bebisens rum, som för övrigt är en långgarderob "bakom" vårt sovrum.
Så under tiden mannen roade sig med att spela playstation en kväll, så sydde jag draperierna till skötbordet.. Meningen är att det ska upp en gardin med, i samma tyg, men den existerar inte än :P



Ett annat, långsamt pyssel som aldrig ville bli färdigt, är påslakanet till vagnen. Jag började med att sy ett enkelt vitt påslakan av ett gammalt påslakan. Sedan tog det typ två veckor för mig att få till texten som skulle vara på. Sedan två dygn till innan den var utskuren i klisterplast och tryckt på tyget. Sedan tog det en halv dag till innan jag strök texten, så att den verkligen fäste. Och till sist tog det två dagar till innan jag, eller jag menar, min man tog vagntäcket och stoppade det i påslakanet så att jag kunde fota det.. Varför tar vissa saker tvåhundra år att avsluta??
Bra blev det iaf. Lite Lundmyr-inspirerat, eftersom jag tycker att orginalet är på tok för dyrt :P



Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, vad mysigt! Och fint!

Tänk att den lilla garderoben var så stor så det kunde bli ett rum??

2009-01-06 @ 18:41:39
URL: http://ampernos.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



ville bara säga att du gör jättefina saker! Syr själv ganska mycket, kika gärna förbi!

MVH

2010-06-17 @ 19:50:36
URL: http://beatricemadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0