Klänningar.



Det blev plötsligt varmt ute, och jag insåg att LilleSkrutt knappt hade några sommarkläder alls. Så jag började på kaninklänningen och den randiga klänningen samtidigt. I samma veva kom min man på att hans brorsdotter snart fyllde år, så han bad mig sy en klänning till henne med. Klänningen till C är i Hanne Meedoms storlek  92, och de andra två i Hanne Meedoms storlek 98. Jag har använt Hanne Meedoms klänningemönster i form 1.5, och blev väldigt nöjd. Dess klänningar sitter löst och bra, med eller utan byxor till, och ger ordentligt med utrymme för lek och bus.



Här invigs ena klänningen, samt sommaren, med ett fotbad hemma hos mormor.

Det var skönt att få tid till att sy igen, enda nackdelen var att enda anledningen till att jag fick ihop sytid var att min man var hemma från jobbet och var sjuk, och så kan vi ju inte ha det :P Lite mer har det faktiskt blivit gjort sedan dess, och det kommer att dyka upp mer här på bloggen så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0