Kofta!



Åh, jag älskar min kofta! Det är det första plagget jag stickat, innan har det som bekant endast sträckt sig till vantar, sjalar och en och annan mössa. Men nu så, var det dags för premiär. Passar extra bra att få sticka något till mig själv, det blir ju så mycket till barnen annars.

Mönstret är ett gratismönster från Järbo, går att leta upp på deras hemsida. Bolero blev det iaf, med virkade kanter. Tack snälla svärmor, för att du hade tålamodet att visa mig hur man virkar, och för att du lånade ut virknålar :) Sa jag att jag har världens bästa svärmor? Inte det? :P Det har jag.

Garnet har jag köpt på Garnkorgen.se. Det är ett estniskt handfärgat ullgarn, billigt och superfint! Kombination som Fia gillar :)

Det blir nog fler stickade överdelar till mig själv i fortsättningen :D

Kommentarer
Postat av: Nadja

Hejsan! Vilken tur att google finns, annars kanske jag inte hade hittat dig :)

Vilken fin kofta!

Jag tycker också om att sy och sticka- då är det så inspirerande att se vad andra gör förnågot ;)

Kram/Nadja

2009-10-23 @ 11:56:14
URL: http://ensalig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0