Senaste tidens alster.



Här hemma har vi en superb loppis. Där har jag köpt både den rosa duken och det gröna påslakan som jag använt till denna tunikan. Det är ett mönster ur en mönsterbok från 70talet, som är väldigt populär bland bloggande pysselmammor, och därför kostar en rejäl slant om man hittar den på Tradera. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter nu :P Pinsamt :P



Anledningen till tunikan var ett kalas dagen efter. Jag kände att det var alldeles för länge sedan nått av barnen hade hemsydda kläder på sig när vi gick bort, och jag hade redan sytt tre par byxor, varav ett av dem i kanintyget. Nu fattades bara en överdel, och denna tunikan tänkte jag mig skulle gå fort att sy :P När ska jag lära mig att inget går fort att sy första gången? :D



Här poserar Lillasyster mitt i ålandet, i det andra paret byxor jag sydde. Här har jag använt JNYdesign´s husvagnstyg och E-Slöjds neongröna trikå. Härlig kombination, tycker jag :)

Just nu har jag tre stickningsprojekt på gång, en virkning, samt tyger på väg från Mjuka Tyger och JNYdesign. Det ligger spänning i luften inför kommande vecka :) Synd bara att både tryckknappar och mönsterpappen är slut :P

Måste nog in till stora staden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0