LilleSkruttdesignad tröja!

När det visade sig att LilleSkrutten saknade långärmade tröjor i byrån, så bad jag henne titta igenom mitt tygskåp för att se om hon hittade något hon gillade. Vilket hon naturligtvis gjorde ;D
Efter att ha hittat tre olika tyger hon gillade, började hon röja bland stuvarna. Det är mest tygbitar jag fått, som har varit för små att sy nått vettigt av, eller konstiga färger som jag inte kommit mig för att använda...
I stuvhögen hittade hon ett vitt velourtyg med bokstäver på, som jag hade tänkt använda till pyjamas till Lillasyster, men sedan visade det sig att tygbiten var ihopsydd på mitten och vid sömmen var trycket nästan helt borta, dessutom hade butiken skrivit siffror på baksidan av stycket, vilket hade slagit igenom och gjort stora delar av ena halvan helt obrukbar. Sen hittade hon en pyttestuv gult t-shirttyg och "nått rött", som var en bit sweatshirt...

Detta är resultatet!


Ska jag vara ärlig så var jag inte helt övertygad av tygkombinationen, men tänkte att hon fick bestämma ändå.
Tji fick jag, när hon tog på sig den färdiga tröjan och den visade sig bli helt oki! Lite 80tal andas den allt, men ungen är nöjd, då är jag nöjd :D



Fånar sig med pappa :D



Bättre bild på tröjan. Mönstret kommer från Ottobre, nr 1 2008, modellen heter Puffytröja med puffärm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0