Stickat till Påjken

Min vana trogen så började jag stick när jag fick veta att vi väntade nummer tre. Stickning tycker jag är den perfekta sysslan när man är gravidiserad! Jag sätter mig i soffan med mitt mönster och mina stickor, då får ingen störa för jag pysslar ju trots allt till bebis! Dessutom är inte all sport på tv spännande, men det kan trots allt vara trevligt att sitta hos maken under tiden han tittar, fast slippa se eländet själv...



Suck ja. Bilden är inte den bästa! Mönstret kommer från Drops Design, och garnet är ett mossgrönt Alpacka. denna filten stickade jag bara med tanke på vagnen, som har ett mörkgrönt toppset med Paul Frank, passade perfekt sen när Påjken tittade ut!

Jag stickade den filten en gång till, fast i olika rosamelerade restgarner. Inte för att jag trodde att vi väntade en flicka, utan för att bebisrummet var inrett i svart och grått och min tanke var att den skulle piffa upp lite. Nu hamnade filten aldrig i bebisrummet, och inte verkar jag ha någon bild på den heller, haha!



En myspåse inbillade jag mig att bebisen behövde. Då hade jag ännu en gång förträngt att han skulle födas mitt i sommarn. Men fin blev den! Lätt att sticka efter mönster på Ravelry, i ett tjockt, mjukt ullgarn. Extra fint med ugglor uppe vid öppningen. Tyvärr användes denna aldrig, jag får väl leta upp någon nu i vinter som har pyttebebis...



Detta var mitt BBkit. Två veckor innan det planerade snittet åkte jag till stan och handlade pyssel som jag skulle grejja med på BB. Jag hade planerat att stanna en hel vecka och då var jag ju tvungen att ha något att göra! Nu visade det sig att jag inte alls ville ligga på BB i en vecka utan knappt ens två dygn, garnet jag hade köpt var väldigt dåligt härvat, så det tog typ tre kvällarns tålmodigt nystande innan jag fick upp allt. Till sist blev byxorna klara! Himla roliga, men det visade sig att tre månaders storleken var i minsta laget när Påjken var just tre månader.. Hoppsan!



Förkylda Påjken.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Oj oj oj vilken inspirerande blogg! Så mycket fina bebiskläder du gjort! Jag blir så imponerad av er som verkligen kan sy. =) Favoritar sidan och kommer tillbaka. :D

2012-01-24 @ 12:35:06
URL: http://daggdroppe.se
Postat av: Sophia

Åh va gulliga! :)

2012-03-03 @ 10:40:12
URL: http://sooq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0