En mysig hösttröja.

 
Jag tog mig i kragen och klippte ut tröjan jag har tänkt på hela sommaren. Det skulle bli en långärmad velourtröja att mysa i nu i höstrusket. 
Jag har sytt en trikåtröja i denna modell innan, och även ritat om den till kofta. Det är mönstret Renfrew. Jag har köpt mitt på Fagert. Tyget löpte jag på någon nätbutik när det var rea på just denna velour i olika färger. Jag har den i svart och lila med, utöver denna turkosa. 
När jag ritade ut mönstret på tyget så insåg jag att jag bara köpt en meter, vilket jag ofta gjorde förr, innan jag började sy mer till mig själv. Så jag kortade av ärmen, till ungefär trekvarts längd. Sedan fick jag bara ut kragen en gång, så klippte jag ut den mönsterdelen i svart. Det blir en kul detalj när jag bär tröjan. 
Tyvärr glömse jag justera bysten på mönstret, numer gör jag alltid en FBA, alltså en full bust adjustment, på mina överdelar. Men jag tycker att jag precis kommer undan utan den mönsterjusteringen denna gången. Tur! 
I helgen ska den invigas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0