Kan själv...

 
När jag i fredags satt på tåget fick jag en insikt. Jag skulle åka hela vägen från Alvesta till Gävle, och vara där över helgen. I väskan jag sytt själv låg manchesterbyxor, top, tjocktröja, sjal, egen mössa och två presentmössor, som jag sytt själv. Handväskan har jag sytt, och på mig hade jag både klänning och vinterjacka som jag sytt själv. Först blev jag full i skratt, det var ju så hemgjort att det nästan blev löjligt! 
Men sen, näe! Det är inte löjligt. Det är ju fantastiskt! Att jag kommit så här långt i min hobby. För nio år sedan sydde jag en rak ullrock, två cirkelkjolar och en handväska i plast. Jag sydde inte ens tio plagg på ett år under de första åren jag sydde. Nu syr jag i stort sett alla plagg till mig och barnen. 
Det är så lätt att se ner på sig själv och det man gjort själv, att det nästan blir en vana. Men nu tänker jag vara stolt över den resa jag gjort i mitt handarbete och all kunskap jag har samlat på mig. 
Jag kan, jag är bra på detta och det jag gör blir så bra att jag inte vill köpa kläder igen.
Hoppas att även DU har en hobby eller ett intresse som du kan utvecklas i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0