Sytt vecka 41.

Så, nu ska jag se om jag kan få igång bloggandet! Jag tänkte visa det jag sydde förra veckan, som en liten mjukstart.
 Först ut har jag sytt en bodysuit i storlek 62, tygET är köpt på Jonic och mönstret omger från boken Heilt Spesielt og Jubel. Till denna köpte jag även tryckknappar med vita ringar, vilket jag tycker blir fint ihop med de vita tigrarna. 
 
Sedan sydde jag en body i samma storlek, i Znoks stjärnor och enfärgat från lokala sybutiken. Mönstret kommer från Ottobre och heter Happy squirrel. 
 
 
 
 
 
I slutet på veckan hade vi helg, som de flesta andra. Alla var hemam och lediga, så jag passade på att hjälpa äldstingen med en liten tygkasse. De dagar när hon bara ska ha frukt och ett par böcker till skolan, tycker hon att skolväskan är för klumpig. Så jag ritade upp en enkel kasse, och hjälpte henne sy. Hon tryckte på pedalen och tog ur nålar, medan jag styrde lite. Det blev en tygkasse och en nöjd tjej!
 
 
Sist ut har jag anledningen till varför jag inte har sytt så mycket den senaste veckan. Jag ha stickat sjalen Tailwind, ett mönster av Clara Falk. Jag har använt garn från Magasin Duett, och igår fäste jag alla trådar och blockade den. Så det kommer bättre bilder så småningom! 
 
Nu ska jag kliva ur soffan, där jag sitter klädd i hemmasytt faktiskt! När jag tänker efter så är även soffan omklädd av mig, haha! Iaf, jag ska sy klart en långärmad kofta jag började på igår, det kommer bilder på den när den är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0