Weekender bag.

  
Så blev den klar, min Weekenderbag. Jag är så himla nöjd. Originalmönstret till den här väskan kan man hitta i en Amy Butlerbok om just väskor. Den boken har inte jag, fast nu funderar jag på om den inte behövs här hemma... Jag hittade detta mönster på Pinterest, laddade ner det som pdf och skrev ut det en dag när vi var hemma hos mamma och hälsade på, eftersom vår skrivare inte har nått bläck kvar.. När man ser andra Weekendbags på Pinterest, sydda efter originalet, så inser man ju att detta mönster inte har riktigt samma detaljer, men som ett första försök duger det fint.
 Tygerna kommer från Stoff och Stil, och jag gillar getingtyget löjligt mycket! Det är precis min färgskala, och lyfts ytterligare av de turkosa passpoalerna. Dessutom är jag inte så förtjust i vanliga väsktyger, det är ofta för tantigt eller för flickigt. Som foder har jag använt en grå lakansväv, förutom fickan inne i väskan, som är en turkos lakansväv. Fickan inne i väskan har dessutom ett resårband i överkant så att saker ligger kvar.
 Jag har stärkt yttertyget med Stoff och Stils styvaste mellanlägg, vilket gör att väskan håller formen bra. 
 
 
Väskans insida är som jag skrev innan, sytt av lakansväv. Jag lade till en innerficka i samma storlek som sidfickorna på utsidan, fast delad med en söm på mitten, så att den blir två fack, och ett resårband i överkant. När jag satte i fodret i väskan, fick jag handsy fast det i ytterväskans sömsmån, vilket inte var jätteskoj för fingrarna eftersom även de är stärkta med mellanlägget. Men nu sitter fodret fint! Till sist handsydde jag ihop ytterväskans och foder i dragkedjan, det tog sin lilla tid. Men det blev fint! 
 
 
 
Nästa helg ska jag premiäranvända nästa helg, när jag ska åka hela långa vägen till Gävle. 
Hoppas ni har en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0