Bakdagstorsdag.

Vi har bakat hur mycket som helst idag, känns det som iaf.. :P Började dagen med att lyckas lura in mitt larm i en dröm, så till slut knuffade Tfan på mig för att jag inte vaknade och stängde av det :P Ooops.. :)

Åt frukost och de vanliga frukostgrejorna. Sedan började Tfan på sitt pepparkaksbak. Med hemgjord deg. Mumsigt! Aimée gillade både kakorna och degen :P Han gjorde pepparkaksmuffins med. Som mjuk pepparkaka, fast muffins. :) När han var färdig tog jag tag i lussebullsbaket. Gjorde bara halv sats denna gången, brukar göra hel annars, men det slutar alltid med att vi har lussebullar ett helt år.. Slängde förra julens bullar bara för nån vecka sedan :P

Vi hade tänkt fika lite lucia hos Gustav, men han verkade inte vara hemma. Så vi ringde Tfans bror och de var på fikahumör, så vi knatade bort dit. Aimée sov tio minuter på vägen dit, all sovpaus hon har haft idag. Hon är helt otrolig med sovandet, den ungen!

Jag har sytt lite grann idag med. Applikationerna fästes med raksöm, och namnlapparna är osså på nu. Najs, imon kan jag börja sy ihop dessa små tygbitar som ska bli julklappar :) Bråkade lite med symaskinen idag. Undertråden var lös, och hur jag än spände åt trådspänning och annan skit så ville det inte funka.. Morr!! Ska försöka med att byta nål imon, det kan kanske hjälpa om den som sitter i är gammal och sliten. det är den nog, för jag kommer inte ihåg när jag bytte den senast... :P

Imon händer det nog inte så mycket. Ska väl prata med mamsen, och Tfan med sin mamma. Får se om vi ska åka med svärmor till Växjö på lördag. Då är det en fotoutställning på Smålands Museum där Tfan och jag är med, i våra bröllopskläder.. Och jag i gravidmage.. :P

Får väl se vad som händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0