Julhandel...

Pepparkakshuset blev klart igår. Det blev så bra att jag kan tänka mig att göra ett till. Så kommer det nog att bli. Har mycket deg kvar :)

Dagen började fnasigt. Steg upp strax efter 08, åt frukost i lugn och ro, i väntan på resten av familjen och att mamma skulle ringa och säga att hon körde hemifrån. Vi hade planerat att åka och julhandla *mat* idag. Hon ringer 08:30, genomförkyld. Nähä, inget åka och handla. Hon säger att hon ska duscha och gå ut med Alfa, sedan skulle vi höras igen. Hon ringer igen vid 09:30, då känner hon sig bättre... :P Så framåt 11:15 dök hon upp här, fick en liten fika, sedan knökade vi in oss i bilen. Aimée, Tfan, mamsen, jag och två ton pant. Jag lovar!! 200kr pant! Och, eh näe, vi pantar inte så ofta.. :P

Shoppingen gick iaf bra. När vi kommit in på Maxi säger Tfan " Oki, ska vi bestämma oss för att detta får ta den tid det tar, och bara ta det lugnt?" Han är bra för min själ. Och för mitt psyke :)
 Det enda som grusade upplevelsen idag var väl en seg tjej i kassan på fiket, och mannen som stod före i kön... Hur lång tid kan det ta att bestämma vad man ska ha? Och hur lång tid kan det ta att ta betalt för eländet?? Behöver jag nämna att Aimée höll på att få spader när hon satt och väntade på sin lussebulle?

Vi lyckades handla ett par julklappar på Toys´R`Us.. Tre, t.o.m. Skönt, nu är nästan alla avklarade. Det är både kul, och lite jobbigt med alla klappar. Mest kul, det är väl allt annat som ska göras så här i jultider som gör att det blir lite mycket :P

Det blir inget sytt ikväll. Jag är alldeles för trött i hjärnan, och då är det mest risk att något blir fel. Onödigt arbete, kan man kalla det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0