Pyssel,pyssel...

Jupp, hela dagen har varit en lång pysseldag känns det som.. :P

Aimées möbler är färdiga och har torkat, så vi spenderade förmiddagen i möbleringsmode. Ut med skrymmande skötbord, in med nymålade möbler. Aimée blev glad, och rotade igenom alla leksaker som om hon aldrig sett dem innan :P Det blev bra :) Det tråkigaste med att möblera med "nya" möbler, är ju att försöka hitta ett ställe för de gamla.. Idag hamnade trådbacken som Aimée hade sina kläder i, i min systuga. Glad i hågen bar jag in den i snedgarderoben *systugan alltså* och tittade till på hyllan med tyger. Inga problem tänkte jag! Allt får plats! Sedan fick jag syn på kassen från Söderköping... :P Jag hade glömt mina nya tyger! Så nu ligger det tyger både på gamla hyllan och i trådbacken.. Jaja, jag har iaf plats till dem. Dessutom hittade jag tyger som jag hade glömt att jag hade när jag var tvungen att gå igenom allt.. :P

Resten av skötbordet hamnade i källarn, och får tjänstgöra som arbetsbord. Iaf tills/ifall nästa barn. Nu byter vi på Aimée sittandes på knä i badrummet. Jag vet, inte särskilt praktiskt. Men hellre det är den stora skrymmande möbeln. Den var väldigt praktisk när Aimée var liten, men nu behövs det inte lika mkt. Så länge det bara är kissblöjor så går det att byta ståendes.

Eftersom målandet är färdigt, så har jag naturligtvis redan hunnit börja sy igen. Mitt på dagen var jag borta hos Tfans bror och mätte en tvillinghand. Aimées fina Po.Plångkallingar har gått sönder, och tyckte att de borde gå att återanvända. Jajemän! Fodrade bebisvantar kommer det att bli. Lagom till jul ska de vara färdiga, hade jag tänkt.
  Ikväll har jag bestämt vad Aimées minsta kusiner ska få i julklapp, valt tyger, och tagit fram och sicksackat dem.. Tygerna alltså. Första omgången tyger ligger i tvättmaskinen nu, ska ner och hänga dem på tork strax, sedan ska nästa lass in i maskinen. Kan knappt vänta på att börja! Synd bara att ett av tygerna är köp i ett desperatryck, på tygaffären i Växjö.. Jämfört med E-Slöjds trikåer är det nästan värdelöst. Har man en gång använt deras tyger så är man fast :P

Ont. I. Ryggen... Tv.
image10

Aimées rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0