Vanlig Fredag.

Sovmorgon, som vanligt. Jag blir knäpp av det här!! Hoppas tiden fram till dagis går snabbt, så att det blir nån ordning här hemma. Då blir vi faktiskt tvungna att stiga upp normal tid istället för... 10:15, som idag :P Hela dagen går ju, vilket betyder att Aimée inte är vaken särskilt många timmar per dygn. Inte för att hon verkar lida av det, somnar på kvällen, sover hela natten, blir oftast väckt på morgonen.. Men iaf.. :P

Jag har betalat lite räkningar, vi har varit på Ica, bestämt middag.. Så himla skönt det har varit med jul, har sluppit fundera över middag varenda dag :P När Tfan jobbade körde jag med nått slags rullande schema. Hade väl tio rätter som jag tyckte var oki att göra på eftermiddagen med galen unge som sällskap. Det var bara för Tfan att finna sig i det :) Han klagade inte. Nu är det mer
 "Vaaaaad ska vi ääääätaaaaa????",
"Jag vet inte, jag bestämde igår",
 "Köttfärssås?" (Tfans eviga val om han får bestämma :D)
 "Nääääääjjjj! Inte igen!", 
"Kom på nått själv då.."
"Stek-din-egen-kyckling?" (Mitt eviga val)
"Men det hade vi ju igår..."

Så kan vi hålla på hela eftermiddagen, har vi rester över så brukar det bli middag av det.. :P Idag ska vi iaf ha tacos. Mumsigt. Vi kanske skulle börja med matlistor igen? Det var effektivt, då visste alla vad som skulle ätas när, och man slapp springa på ica varje dag..

Tfan och Aimée håller på att baka bröd. Världen gick tydligen under när Aimée blev av med frysetiketterna.. :P

Hon har blivit jätteduktig med pottan nu. Ungefär tre gånger om dagen kissar hon på pottan, och igår sa hon t.o.m till när hon behövde "kissscccchhhh..." Gissa om hon har malliga föräldrar.. :P

Min mamma blev mastodontsjuk morgonen efter att de varit här. Vi verkar ha klarat oss undan alla sjukdomar under julen.. Tfans brors familj har osså sjukor gåendes, och svärmors man är osså sjuk.. Vi är friska.. Hur länge till, undrar man.. :P

Julklappslistor var det ja!

Aimée fick;
Brioklossar
-Tfan
Träkossa som man drar efter sig -jag
Liten träbil -Tfan och jag
Presentkort på Po.P -min mamma och pappa
Tröja och fodrade byxor från H&M -min lillebror Björn
KidsWood klossar -min lillasyster Emma
Handdocka i kaninform -min moster Annika och hennes sambo Jörgen
Liten dammsugare -Tfans syster med familj
Liten kundvagn fylld med varor -Tfans syster med familj
Liten nalle med tomteluva -Tfans syster med familj
Liten vit nalle -Tfans mamma och hennes man
Rosa fluffig handväska med halsband och armband -Tfans mamma och hennes man
100 klossar  -Tfans mamma och hennes man *efter lite prat bestämdes det att dessa klossar skulle bytas*
Big Bobby Car -Tfans bror med familj

Det blev väldigt många klossar till Aimée, vi hade önskat träleksaker till henne. Då gick alla och köpte klossar. Dessutom så hade hon 50 klossar som Tfan hade när han var liten.. :P 250 klossar kändes lite väl bra :) Men farmor/svärmor skulle byta till en ny julklapp. Vi väntar nyfiket :)

Listan fortsätter..

Tfan fick;
Mortel i gjutjärn
-jag
Läderhalsband med metallgrej på -jag
Vinterns Söta -min mamma och pappa
Skiva med artist jag har glömt -min lillebror
Strumpor -min lillasyster
Jättelik chokladask -min lillasyster
Presentkort på Inspiration -hemliga tomten i Tfans familj.

Jag fick;
Bodanova glas
-Tfan
DePalma t-shirt -Tfan
Tobleroneask -Tfan
Depalma hood -Mamma,pappa,lillebror Björn och lillasyster Emma
Tobleroneask -mammas hundar.. :P
Presentkort på Inspiration -min hemliga tomte i Tfans familj.

Dessutom fick Tfans och jag världens finaste tavla av min moster och hennes sambo. Moster har målat den själv efter en bild på Aimée. Helt sjukt fin! :Dimage12


Nu ska jag hjälpa till med disk och middag!

Kommentarer
Postat av: Hannie

På nyår ska jag och Nova passa på att mysa järnet. Kanske ta ett glas saft dagen till ära ^^, Jag åker till Erik rätt tidigt dagen efter så jag kommer ta det riktigt lugnt och jag tycker nyår är så sjukt överskattat :) Lugnt och skönt med Novamys blir det :D

2007-12-29 @ 21:29:49
URL: http://cedella.blogg.se
Postat av: Hannie

Bloggsvar: Aw, tack! Och JAAAA! Skaffa Youtube och tanka tanka tanka!!! :D Jag vill seee sötnosen!!! :D

2007-12-31 @ 10:03:13
URL: http://cedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0