Heldag.

Nu är vi hemma, upp-packade *blev knasigt med två p* och sittandes i soffan. Vi har varit i växjö idag.. Fast dagen började 01:30 inatt, kändes det som iaf. Aimée vaknade med ett illvrål, och ville absolut inte somna om. Bytte blöja, försökte vyssa, bära, lägga på täcke, ta av täcke. Inget dög, så jag gick ner och förberedde välling och alvedon. Men när jag kom upp med alvedonen så hade hon lugnat sig. Det var nog en rejäl luftbubbla i magen, för Tfan sa att det luktade lite fisigt på hennes rum.. Sånt känner inte jag på nätterna, för jag är igentäppt.. :P Tfan sov på madrass i hennes rum, med rosa lampan tänd. Hon somnade om så småningom, medans jag låg i dubbelsängen och tyckte synd om mig själv för att jag vaknade, synd om Aimée och hennes mage, Tfan för att han inte fick sova i sin säng.. Jag blir alltid filosofisk på nätterna, fast nu för tiden brukar jag alltid sova vid de filosofiska tiderna. :P

Steg upp kvart i sju för att duscha. Gjorde det, gick ner och gjorde te till mig och Tfan, bredde mina och Aimées smörgåsar och hällde upp Aimées yoghurt. 07:20 väckte jag de andra två. Vi lyckades komma fram till busshållplatsen medans en massa folk steg på.. Sista minuterna. :P

Inne i växjö, efter att Aimée gnällt av uttråkad-het på vägen in, begav vi oss till optikern. Tfan beställde synundersökning, sedan vidare till cityhallen, Tfan köpte frukt-frukost. In på Helges Håla, där jag hittade en Emily t-shirt till mig själv på rea. Gick in på fotobutiken med, och lämnade in en film som stått i kylskåpet jag-vet-inte-hur-länge... Vidare till Åhlens för Tfans del, Aimée och jag gick in på Panduro, men hittade inte det jag letade efter. Aimée och Tfan gick för att ta ut pengar, jag gick in på Timarii men hittade inget där heller. Vidare bort  till Clas Ohlsson, inget där heller.. In på Broadway, där hittar man alltid nått! Gooodis!! :D
 Helt plötsligt kom vi på att halva tiden vi hade inne i stan hade gått, och vi hade inte handlat nånting på listan vi hade. Så Tfan gick till apoteket för att ta ut sin medicin medans Aimée och jag gick till Ronnys Symaskiner. Köpte vit och brun muddväv och lite annat. Gick på systemet med på vägen tillbaka. Sedan ner på H&M, där jag handlade strumpor och underkläder till mig och Aimée för 280kr.. Jätteroliga utlägg.. :P
 Vi hann äta och hämta ut bilderna med, innan vi gick på bussen, precis innan den gick.. :P

Aimée somnade efter tio minuter i buss och vagn, och sov hela vägen hem till svärmor/farmor. Där var vi fram till 20:00 idag. Aimée lekte med katterna, och kutade runt på nedervåningen som om hon är där en gång i veckan minst.. :P Kul att se att hon börjar tuffa till sig lite :)
Vi åt goda tacos, och svärmors godaste äppelkaka med vaniljsås till efterrätt.

Aimée somnade i bilen på vägen hem, vaknade svettig och kall på skötbordet, men somnade om efter en flaska välling. Nu hoppas jag att hon sover hela natten. Efter dagens blöjskörd så borde hon inte ha ont i magen..

Hade tre missade samtal när vi kom hem. Ett på mobilen och resten på hemtelefonen. Mamma hade ringt. Men det var nog inget viktigt, så vi hörs imorgon istället.

Nu ska vi snart krypa ner i sängen, är helt slut efter heldagen. Och eftersom klockan passerat 22:00 så sitter Tfan och nästan somnar i soffan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0