Kalasat färdigt :)

För dagen iaf :P

Vi var hos Tfans syster, Aimées faster, och firade hennes 41års dag. Det var trevligt.  God middag, som vanligt, och supergod morotskaka till efterrätt. Det bjöds dessutom på saffransbullar, och de var mumsiga de med, bara man pillade bort mandelmassan. Aimée åt två bitar morotskaka och en och en halv bulle. Efter att hon tryckt i sig en bra portion middag, som hon egentligen inte hade behövt äta, eftersom vi gav henne mellanmål innan vi åkte hemifrån. Hon är inte alltid sugen på att äta borta så vi brukar försöka ligga ett steg före, och slippa tjat om middagen när man är borta. Hon höll för övrigt låda i stort sett hela eftermiddagen, trots att hon var ganska trött mellan middag och efterrätt.  Det blev inget sovit mitt på dagen idag, och hon missade samma sovpaus igår, så hon var ganska trött. Men hon lekte bra, kusinen Z var poppis en stund med. Innan var han den farligaste i hela världen, men nu funkar det bra. Kusin Freddy och hans tjej Filippa, och farfar var osså populära.

Jag sydde faktiskt ett par muddbrallor igårkväll. Brun velour och svart mudd fick det bli. Och den obligatoriska alvgrodan-lappen naturligtvis. De blev ganska bra faktiskt. Började med ett mönster från Ottobre, som jag ändrade lite, lade till muddarna eftersom mönstret från början hade resår i midjan och bara kantband av en tunn muddremsa. Nu är det rejäla muddar både i midja och benslut. Så här i efterhand, när Aimée fått prova och skita ner dem, såg jag att mudden kunde varit tajtare, så att de satt uppe bättre. Och att de blev väldigt stora över rumpan, lite för höga i grenen för min smak. Så det ska ändras till nästa uppsömnad. Det är ju så man lär sig, av sina misstag. Jag var för övrigt väldigt snäll mot min symaskin igårkväll. Jag svor inte åt den en enda gång, och enda gången det blev knas var när övertråden höll på att ta slut. Man glömmer hur fort tråden går åt när man inte har sytt på ett tag :P Som väl va så hade jag en obruten rulle i svart, samma som tog slut, så det löste sig. Det är ju ett av problemen med att bo i skogen, det är inte bara att knata ner på stan och köpa en rulle tråd. Det går niofs att köpa på ica, men kvaliten känns inte som den bästa. Å andra sidan så åker man sällan in till stan bara för att köpa en rulle tråd..

Det är lite speciellt hur stor skilnad en egen namnlapp gör. Folk blir smått förvånade när man säger att man faktiskt sytt plagget barnet har på sig, själv.  Fast, det är ju en fin komplimang, att folk tror man har köpekläder på ungen, när man suttit och knåpat vid maskinen en/flera kväll/ar...

En annan speciell grej råkade Tfans bror och hans sambo ut för när de var i stan och handlade. Sambon står utanför affären med fyra barn, 5år, 18 månader och tvillingar 3 månader. Då kommer det fram en tant och undrar om sambon har en man som hjälper henne... Hon har även fått frågan om det fanns nån pappa till barnen, och om alla barn har samma pappa.. För det första så har pappan varit hemma sedan ungefär ett halvår innan tvillingarna föddes, för det andra så hinner man knappast gå ifån nån, träffa nån ny samt bli gravid med nån ny under tiden mellan 18månaders och tvillingarna, och för det tredje, så är det väl självklart att det finns en pappa!! Tror ni hon står utanför affären med alla ungar för skojs skull?? Och hur skulle alla dessa ungar bli till, om det inte fanns en pappa? "Näe, jag hittade dem i skogen.." :P "Vaknade en morgon, med hela huset fullt av ungar, vet inte var de kommer ifrån!" Suck.

Näe.

Vi träffade Gustav när vi var ute och gick idag. Det var himla kul att träffa honom igen. Har inte setts på flera veckor. Han har varit uppe i Sthlm och spelat in lite musik, och sedan var han helt insöad på det när han kom hem igen, och en smula osocial :P På nätterna scratchar han tydligen snabbare än ljuset :D
Han kommer iaf hit imon, på lite fira-fias-födelsedags-umgås, och det ska bli trevligt. Kul att han har fått tillbaka glädjen med musiken igen, efter höstens deppigheter.

Nu ska jag vara lite social med min man som tittar på fotboll. Socialt va? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0