Regn..

Det regnar ute. Vilken bra start på en redan omotiverande dag.. :P

Gårdagen var lugn. Tfan jobbade, kom hem på frukosten precis när Aimée och jag var färdiga med morgonstöket. Försökte få tag på mamsen en stund, men var ute och körde med nya bilen. Fast det visste ju inte jag då.. Tog mig iaf i kragen och ringde aktivitetstanten på F-kassan. Förklarade hur det låg till. Jag vet ingenting, och har inget som det går att ta några långsiktigare beslut på. Vi bestämde att vi skulle höras av igen i januari..
  Aimée och jag knatade upp till huset där Tfan målar nu, fem minuter hemifrån. Seg uppförsbacke hela vägen! Kände mig som en flodhäst som först legat i ide, och sedan gick i djup vatten motströms.. :P
 Knatade vidare till ica, kom hem, åt lunch, Tfan kom osså hem och åt. Sedan pratade jag med mamma och förberedde middagen. När Tfan kommit hem och alla hade ätit så somnade Aimée. 17:10, vad är det för en tid att somna på??!! Orkade inte sitta och ha en sovtung 12kg tjej på armen, så hon fick ligga i IKEAlådan.. :P

image6


Hon fick sova en halvtimme, sedan gick vi till ica. Resten av kvällen flöt på bara.

Både Tfan och jag räknar dagarna tills han slutar jobba. Efter att ha varit tillsammans hemma i tre år, så är det väldigt konstigt att den ena helt plötsligt ska jobba. Trots att han har jobbat i fem månader nu.. :P Men man har ju vant sig vid att sköta hemmet och Aimée ihop, och nu helt plötsligt så finns det ingen tid över. För jag vill faktiskt inte sätta mig i systugan en lördag, när Tfan jobbade på fredagen. Då vill jag ju umgås med honom. Det är samma på eftermiddagen. När Tfan kommer hem då har vi sex timmar ihop innan det är läggdags. Inom de timmarna ska hela familjen äta middag, disken ska plockas undan, antagligen behövs det gå till ica, Tfan måste få gosa lite med Aimée som han inte har träffat under dagen. Nått telefonsamtal kanske ska ringas, Aimée ska helst vara ute en stund, sedan ska hon bada och vi andra duscha. Hon ska ha välling och sedan nattas. Sen har vi två timmar över... Jag längtar efter pappaledigheten.. :)

Förresten så smakade jag ny choklad i helgen. Mjölkcholkad med nonstop i. Det var ganska värdelös.. Det enda jag märkte var "skalen" på nonstop:en, och då kändes det som att man fått grus i tänderna.. Rysningsvarning varje gång.. Nej tack!

Nu har Aimée vaknat. Dags att göra frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0