Snö och rostad macka.

Snön som kom tidigare i veckan ligger fortfarande kvar. Lite ihoppackad, men iaf. Konstigt när man jämförde med växjö, sju mil härifrån. Knappt en flinga på marken, här är man tvungen att skotta uppfarten för att komma ut med vagnen.. :P

I torsdags var hela familjen inne i växjö. Trodde faktiskt inte att det skulle bli av, för både Aimée och Tfan var förkylda. Men de höll i och följde med. Först var vi inne hos optikern, där Tfan gjorde en ny synundersökning och valde ut två par nya  bågar. Aimée vägrade leka med leksakerna i lådan tills vi skulle gå.. :P Vi fikade på Åhlens innan promenaden upp till VuxenPsyk, och Aimée åt nästan hela smörgåsen innan hon skulle ha muffins :) Terapin gick bra med. Killen jag går hos är väldigt bra, och dagar som denna, när jag hade Tfan med, så ändrar han bara lite inriktning, och pratar med Tfan lika mycket. Så det blir nästan som familjeterapi. Dessutom kan det vara skönt att prata om sitt förhållande genom någon annan. Han ställer ju frågor som varken Tfan eller jag tänker på, och det slutar alltid med att vi fått saker bekräftade, aldrig att någon blir förvånad, sårad eller arg. Vi har det nog ganska bra iaf :)
  Jag köpte lite julklappar med. Till mormor och morfar, moster och hennes sambo och lillebror. Och min hemliga julklapp, till någon i Tfans familj :D Jag tror nog att jag har fått till det. Jag älskar att köpa julklappar!! :)

Jag har förerett en munktröja till Aimée med. Den är tillklippt och väntar bara på att bli ihopsydd. Men till det behövs både symaskinen och strykhjärnet, och alla de grejorna orkar jag inte släpa ner. Så det får vänta tills Tfan är pappaledig. På måndag eller tisdags, det märks...

Idag kommer mamma och pappa Uffe och hälsar på. Vi bjuder på kalops, och efterrätt naturligtvis. Ska gå på loppisen och mest umgås. Nu ska jag äta mina rostade smörgåsar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0