Äntligen!

Idag har jag fått sy lite!
Vi var ute på två promenader idag. Först till ica för att handla till middagen. Men när vi hade varit hemma en stund, och hunnit äta mellanmål, så kom vi på att vi glömt köpa en viktig ingrediens till middagen, så vi knatade iväg igen. Denna gången passade vi på att gå in på loppisen först. Köpte ett fräsigt tyg! Hittade det igår, men eftersom det var väldigt 70-tal, och Tfan inte :P, så lät jag bli att köpa det då. Men idag kunde jag inte låta bli. Så jag köpte fyra gardindelar för fem kronor stycket. När vi kom hem igen försvann jag in i systugan :) Det blev en liten tunika till Aimée.
 Jag blev ganska nöjd, trots att jag inte hade snedslå hemma, och fick improvisera alla "kanter", och använde tryckknappar istället för vanliga.

Under tiden jag sydde så lagade Tfan mat, medans Aimée var på uttet humör. :P Hon somnade precis när jag kom ner från syendet, så jag tog över matlagningen. Vi hann nästan äta färdigt innan hon vaknade igen och ville ha middag hon med.  Man kan tydligen äta Flygande Jakob med händerna.. :P

Nu sitter vi framför tv:n som vanligt. Aimée har legat i sin säng sedan femtio minuter tillbaka. Det kommer lite smågny ibland, så hon verkar ha lite svårt att komma till ro idag. Inte så konstigt, för hon har inte bajsat idag.. :P Inget bajs, inget sova.. :D
image4

En styck 70tals-gardin-tunika-klänning-grej :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0