Vanlig vardag.

Så var det måndag igen. Gårdagen var fruktansvärt aktiv faktiskt. Spenderade förmiddagen med att vara bakningsassistent åt Tfan, samt barnvakt åt Aimée. Sedan dammsugade jag övervåningen, och städade toaletten uppe medans Tfan torkade golven i de andra rummen. Torkade i trappan med, trots att det egentligen ska skuras där, men jag kände inte för att ligga på knä, så det fick bli torkning bara.

Efter de sedvanliga förberedelserna så kasade vi iväg på kalas. För en gångs skull kom vi sist. Vi som alltid brukar vara första gästerna! :) Trevligt var det iaf, och god mat med. Även om Aimée inte åt nått. Hon verkade vänta på något godare än sås,potatis och kött.. :P Fast vi hade gett henne middag hemma först, för vi misstänkte att det skulle bli som det blev med maten, så det gjorde inget :D Å andra sidan så tror jag att hon satte rekord i tårtätning på snabbast tid. Efter att hon hade satt i sig två kakor.. :P Tårtan skulle upp på skeden, sedan plockade hon från skeden och lassade in i munnen med händerna, då kunde man ju ta ännu mer på skeden och ha redo när man fått in det första i munnen.. :P Gottegris! Varför det inte gick att plocka direkt från tallriken har jag inte förstått...

Innan vi åkte hem så hade vi juldiskussionen. Hur ska klapparna delas, vad får de kosta, var ska vi vara? Detta året bestämde vi att alla skulle ha en "hemlig jultomte".. Alla vuxnas namn *alla över 20 år* skrevs på lappar och lades i en burk, och sedan drog man en lapp, och dens namn man fick ska man köpa klapp till. Förutom om man fick sitt eget namn, eller man/sambo/pojkvän, då la man tillbaka lappen och drog en ny.
   Nu är det osså bestämt att vi ska träffas hela familjen på annandag jul. Var är inte bestämt än, men det hinns väl med. Skönt att ha det lite planerat iaf, för hela jularna brukar annars vara en lång period av noll koll hos oss. :P Vi har fortfarande inte bestämt hur vi ska göra på julafton.. *suck* Och känner jag oss rätt, så kommer vi inte att veta det förräns typ, en vecka innan..

Det var iaf ett trevligt kalas, Aimée hade som vanligt väldigt trevlig. Tfan och Marie bestämde att Aimée och jag ska hälsa på Maries dagis nån dag denna veckan. Det kan nog bli kul. Aimée trivs så himla bra ihop med andra barn, så jag börjar luta åt dagishållet nu :) Dessutom skulle det vara roligt att se Maries dagis, för jag har inte varit där innan..
Och på fredag ska vi in till Växjö, och sedan ut till Nottebäck, för att hälsa på svärmor och Lasse. Ett himla kasande blir det.. :P Skönt att ha något att göra :)

Idag ska jag handla och gå nån promenad. Det är dagens planer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0