bloggenkät..

1.Hur länge har du bloggat? Jaa, började skriva dagbok på Lunarstorm -99, och höll fast vid den fram tills jag började på denna bloggen.

2.Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? Alltså, jag vet inte om Lunardagboken räknas som blogg, men om den gör det.. Jag tror inte att jag hade någon speciell bild av bloggar/bloggare innan jag började skriva själv. Hade jag det, så har jag glömt det nu :)

3.Vilken var den första bloggen du förälskade dig i? Blogg och blogg!! Kan vi inte bara kalla det dagbok?? Jag vet inte... När jag började skriva, så skrev "alla" mina kompisar med, och jag läste dem alla... Men, jag kommer ihåg att jag läste en lunarDB av en kille som kämpade med vikten, och skrev upp varenda gram han gått ner/upp varje dag, och allt han åt varje dag :P Den läste jag slaviskt! :)

4.Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? Ojoj! Det känns lite.. Väldigt extremt :P Eftersom den dagbok som fortfarande finns kvar påbörjades när jag var nitton, tror jag, och då mådde jag väldigt dåligt psykiskt, och hade svårt att tygla känslor och tankar.. Jag mest kräkte ur mig allt som rörde sig i huvudet..

5.Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare? Det är nog... Nog fem som jag kollar varje dag, sedan har jag nog 15 bloggar till som jag kollar någon gång i veckan..

6.Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?(t.ex teknikbloggar,modebloggar,politikbloggar) Hälften av bloggarna är nog ämnesbloggar, sömnadsbloggar, resten dagboksbloggar, varav en är kombinerad dagboks/reseblogg.

7. Nämn en bloggare (obs, länka) som är väldigt olik dig, vars blogg du tycker om? Men ååh! Jag vet inte :P

8. Nämn en bloggare som är väldigt lik dig, vars blogg du tycker om? Jag tycker om alla bloggar jag läser :P Mest lik... Kanske Hanna då, i vissa grejor, och Gekko i andra grejor.. :P Näe, jag tänker inte länka :)

9.Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Många i familjen läser den, praktiskt när man bor en bit ifrån varann och sällan träffas :) Så det är bara positivt.

10.Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Ja, jag har inte hört något annat iaf :) Jag kanske är lite mindre negativ i bloggen än jag är annars, men mycket av det beror på att allt kanske inte är lämpligt att nämna i en blogg utan lösenord :P

11.Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag är ganska nöjd med gränsen jag har. Annars skaffar jag bara lösen på bloggen :)

12.Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför? Större ekonomiska problem, mest för att jag vill slippa dem någonstanns :P Och tjafs i familjen. Är jag arg på någon så ältar jag en massa, och jag är inte alltid rättvis i mitt ältande, och därför kan ju folk ta illa upp bara av att jag ventilerar. Jag ventilerar med mamsen istället :)

13.I  vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? Eh.. I början, allra första början -99, så var det nog hälften bekräftelse, kan jag tänka mig. Nu är det mest för att skriva av mig, kanske få annan synvinkel på något kanske, och respons och inspiration när det gäller min syblogg.

14.Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg? Det tror jag, iaf en del. Så länge den som skriver är ärlig så finns möjligheten.

15.Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad? Jag har inte träffat någon så, men genom chatt.. Det stämde inte riktigt :P

16.Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Ja, om man är för personlig och inte tänker vad man skriver om sig själv och sina närmaste, vilka bilder man lägger upp o.s.v

17.Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? Näe.. Eller jo, på gamla lunartiden, nån gång under gymnasiet! Ett par gånger... Flera gånger :P Jag antar att jag lipade och skrek och smutskastade tillbaka i min egen blogg :P Moget, Fia, verkligen :P
 

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Näe, inte sedan jag slutade med lunar och började skriva "riktig" blogg..

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Jag vet inte.. Ibland önskar jag att jag kunde vara mer personlig, men då måste jag skaffa lösen, och då riskerar jag att stänga ute läsare som jag inte känner till.. Det är en balansgång hela tiden.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? Ja, jag har alltid skrivit dagbok, och bloggen har blivit den plats där jag ventilerar i den utsträckningen jag kan. Jag vet inte hur den skulle ha ändrats.. Det kanske har blivit mer av en rutin, osså kanske jag har fått till ett trevligare utseende på den :P

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?  Öh, va?Jag säger som Hanna, mig no understand :P

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?  Samma som mina gamla dagböcker, och ungefär som min terapi. Ett ställe att lätta hjärnan, förmedla min vardag. Den har många gånger fått problem att kännas lättare när jag har skrivit om dem.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Kul att följa andra människor, som man inte skulle ha kontakt med annars kanske. Det blir mer personligt med bloggläsandet, än med ett enstaka gästboksinlägg en gång i månaden. Även om man inte hörs så ofta, så vet man iaf hur personen man läser av, mår. Det allra bästa vore om alla i min familj skrev blogg :DDD

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten: Har du läst detta, och inte gjort enkäten innan, så är det din tur :)


Kommentarer
Postat av: Sofi

Hehe, jag har läst den, har inte gjort den, tänker inte göra den!
Det är min första bloggdag! :D

2008-04-13 @ 23:27:53
URL: http://ampernos.blogg.se
Postat av: Marie

Tack for lanken till din blogg! (Blogg = dagbok pa natet =P) Men lilla Aimee, det var ju ocksa ett satt att fira sin fodelsedag... Tur att hon var pigg nog att gunga iaf =) Kan inte forsta att hon ar 2 redan, kommer ihag nar vi skrev pa lunar nar du vantade henne...

2008-04-14 @ 09:19:47
Postat av: Hannie

Hahaha, phew! Då var det inte bara jag som var knäpp som inte hajade nr 21! Jag fattar verkligen inte vad som menas?! :DDD

2008-04-14 @ 18:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0