Det går bättre nu..

Nu verkar det gå åt rätt håll. Aimée somnade i nya sängen, utan att stiga ur en enda gång ikväll. Första veckan gick ganska bra. Men de senaste dagarna har hon insett att man helt plötsligt kanske kan förhandla om sovandet.. Man kanske kan hoppa över? Stanna uppe längre? Inte för att hon är pigg utan för att testa.. Så funkar det inte hos oss :P Marsch i säng bara! Trots att man känner för att skita i alltihop, slänga igen dörren och låta ungen vara uppe tills hon stupar, så vet vi att allt funkar om vi är konsekventa. Det är inte förhandlingsbart om man ska sova eller inte. Det är en självklar grej som man helt enkelt gör.

Jag har jobbat idag. En timme i Älghult. Härligt pass som massakrerar hel förmiddagen :P Määääänn, jag ska inte klaga för jag har ett jobb. I så fall bara lite :P Träffade Tfans systerson vid bussen, så jag pratade lite med honom innan bussen kom..
 Efter att ha ätit och bytt om cyklade jag till dagis och hämtade Aimée. Hem igen, Aimée åt mellanmål, eftersom hon bara äter typ majs och lingonsylt på dagis :P Satt och dega vid tv:n en stund, ringde till mamma men det var upptaget, så vi gick till Bäckparken för att träffa kusinerna. När vi kom dit satt ju Meya i gungan! Ve och fasa!! Upptaget! Fast det blev snart ledigt, efter att Aimée stått helt stilla på samma fläck i fem minuter :P Gunga är nästan det enda man kan göra på lekplatser, enligt Aimée. Man måste iaf gunga i gott och väl tio minuter innan man kollar in resten av lekplatsen :P
 Efter gungandet gick vi till Ica, jag för andra gången idag. Handlade smör och aftonbladet, frågade efter ett paket som hade kommit! Mina Nikitajeans och SkullCandy-lurar!! Wihiiie!! Happyhappy! Passade gjorde de med.. Båda två.

Jag köpte ett par jeans i växjö i fredags, men när jag hade använt dem till och från ica insåg jag att mina lår skulle bli skinnflådda :P Typiskt. Som tur var kunde Tfan ha dem, lycklig blev han med, och jag kunde beställa andra brallor :)

Spenderade resten av eftermiddagen spenderades i telefon med mams, lite vid spisen, disken och matbordet. Vi skulle precis göra eftermiddagente, när Tfan kom på att ica nog stängde vid 18:00 istället för 19:00, eftersom det är Valborg :P Iiiiik! Bort till ica, för tredje gången :P Försökte komma ihåg allt, för imorgon har det stängt för inventering.. Bra.
Aimée gick en bit på vägen hem, eller sprang ska man väl säga. Det är nya grejen här. Full galopp vart man än ska. "Aimée pinga!!" Hihi!

Har ändrat inställningarna på min bilddagbok. Jag har tröttnat på dryga människor som skriver kommentarer på min dåvarande "precis-fött-barn"-övervikt, eller vilken ful unge jag har... Glo, men skriv inte. Haha! FUCKERS!! Så nu går det inte att skriva kommentar om man inte är vän med mig där. Men, läser du bloggen och kollar bilddagboken, så kan du bara skriva en rad hit :)

Mamma, du får lämna kommentarerna i telefon istället! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0