Having a blä-dag

Eller flera blä-dagar i rad :P Det börjar bli dags för mig att bestämma mig för om jag ska fortsätta med städjobbet eller inte. Jag gillar själva jobbet, det är kul och jag gör det bra har jag hört, det är skönt att komma hemifrån och tjäna "egna" pengar.. Men, snart är det dags för f-kassan att dra ner på min ersättning, och då drar de motsvarande 10 timmar i veckan, medans jag en lugn vecka bara jobbar 5½-6 timmar. Vilket i sin tur gör att jag förlorar pengar på att jobba. Det är helt sjukt! Det ihop med att jag inte har någon egentid alls längre gör att jag får lite ångest så här i bestämmamig-tider:P Ska ta upp det där med ersättningen med ansvarig tant på f-kassan, sedan får vi se hur det blir.

Idag har jag iaf städat i Älghult och det sista i en lägenhet i Alstermo. Ska bara släpa tillbaka städgrejorna till förrådet med, så är jag färdig där.
Aimée och jag var i Bäckparken och träffade Aimées kusiner. Aimée gungade konstant i 30 minuter :P

Imon funderar jag på att åka in till Växjö. Men mamma hade inte tid imon, och inte nästa vecka heller, iaf inte när jag hade tid:P Så, jag vet inte. Tfan jobbar... Får se hur det blir..

Annars läser jag Scar Tissue av Anthony Kiedis. Än så länge har han tjänat noll kronor, men ändå lyckats droga sig själv bortom all vett och sans... Herregud! Jag som blir seg av bara tanken att festa två helger i rad! I am way too much småbarnsförälder :D

Jag behöver nya jeans, och bara för att jag kan köpa det så kommer jag inte att hitta några :P Aimée behöver nya kläder med. Vi köpte storlek 86 i förebyggande syfte, och helt plötsligt var alla de kläderna för små... Vad hände där? De var ju för stora för bara ett litet tag sedan jöh!! Blabla..

Får se hur det blir..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0