umgås och jobb.

Idag har jag jobbat.. Aimée är på dagis tre timmar och tre kvart om dagen, och idag lyckades jag jobba tre timmar och 30 minuter av dessa :) Här snackar vi effektivitet! Inget sitta och såsa på dagis i en halvtimme.. Fast, vänta fär jag ändå alltid göra, vår unge äter lååångsamt, lååångsamt :)
Städade iaf 10 trappor idag. Har 6 kvar till imon, plus att jag måste putsa alla fönster denna veckan. Så jag passade på att putsa rutorna i alla dörrar jag använde idag, så slipper jag göra det när jag tar fönstren..

Hämtade Aimée med cykeln, hem, åt mellanmål och lyckades få henne att somna. Läste lite medans hon sov. Har börjat plöja igenom mina Lisa Marklund-böcker. Det är så länge sedan jag läste dem nu, så jag minns inte vad som hände :P
 Typ en  halvtimme efter att Aimée vaknat från sin lur, ringde Lena. Hon var påväg till dagis för att hämta Nova, och hade inte lust att gå hem och sitta och glo. Så de kom hit och vi satt ute på gräsmattan med ungarna, och försökte lära dem de där med att dela med sig, och ta för sig. Aimée behöver fortfarande lära sig att ta för sig, men hon kollar först ordentligt med nån vuxen, så att det verkligen är oki att hon håller fast grejen hon har :P

Idag hade Aimée tröstat Nova på dagis. Nova hade kommit precis när alla barn ska gå in, innan lunch. Samtidigt är det endel som hämtar/lämnar så det var mycket folk i hallen. Det blev lite mycket för Nova, men när hon fick syn på Aimée blev det bra. Miimii som Nova kallar henne. Precis som Aimée själv sa för ett par månader sedan :)

Innan kvällsrutinen drog igång skulle jag ut och springa. Har haft problem med blåsor på fötterna, så jag vilade över helgen. Idag var jag igång igen, och hade t.o.m handlat speciella plåster för skavsår och blåsor. Jomenvisst.. Nu har jag två stora sår i hålfötterna istället för blåsor. Plåstren kasade åt sidan, och när jag duschade kändes det som att jag likaväl kunde hällt salt i det ena såret. Aimée satt i baljan medans jag duschade...
-Mamma ajj, mamma ajje, ajje fooot.. *med väldigt bedrövad min*
-Ja, men det är ingen fara, det går över... *ojoj, vad övertygande jag kände mig*
-Mamma ajje, mamma tuttii? *mamma ont, ska mamma ha tutte?*

Hahahaa! Jag tror nästan att hon led lika mycket som jag, utan att ha ont. Fast att hon satt i baljan och försökte vända upponer på sin egen fot och säga ajje,ajje med jämna mellanrum... Men hon var inte lika förvirrad idag som hon var i helgen när hon upptäckte att pappa har hårstrån på stortårna :D Det var knasigt!! :DD

Näe. Imon ska jag ju jobba igen. Tfan ska försöka få en tid på vårdcentralen. Idag var det smäckfullt där, så de hade inte tid att ta emot honom... Får se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad snallt av Aimee att sympatisera med dig =)

2008-04-14 @ 09:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0