Julshopping..

Idag tog jag mod till mig och tog Aimée med mig in till Växjö. Jag hade flera julklappar kvar, och eftersom Tfan och jag ska åka tillsammans på lördag, så kunde det ju vara skönt om jag hade klarat av iaf hans klappar innan dess. Och med tanke på Aimées humör de senaste dagarna, så kände jag faktiskt inte för att bara vara hemma.
 Så vi kom iväg till bussen. Resan in var lite joxig, Aimée var otålig och kom inte till ro som hon brukar. Precis när vi kommit in till stationen och bussen stannar så kräks hon rakt ut. Hon som aldrig spyr annars! Jag höll på att få spader, vilken jävligt bra start på dagens schema! Lyckades ta mig av bussen, själv, för ingen vill hjälpa någon höggravid med nerkräkt barn, tydligen. Samtidigt som jag försökte torka av Aimée och vagnen det värsta, så ringde jag mamma. Visste att hon skulle in till stan på morgonen, och hoppades att hon skulle vara kvar, men hon hade redan hunnit tillbaka till Alvesta.
Som väl är så litar jag fortfarande inte riktigt på blöjfriheten, även om det nästan aldrig händer olyckor :) Så jag hade med rena byxor iaf. In på stationens toalett, av med kläder, på med rena byxor, låta henne gå på toa med. Torkade av jackan och skorna så gott det gick. Knöla ner nerkräkta kläder, gosedjur och vagnklädsel i plastpåse.. Puh! Jag var helt slut, och vi hade inte ens börjat handla än! Resten av dagen var jobbig, men antagligen mest för att jag är gravid och inte van vid att vara i stan :P Man är ju från skogen :D Aimée är inte heller van vid staden, och tycker att det bästa med stan är att fika, så det tjatade hon om de fyra timmarna vi var där. Först macka, sedan kaka! :) Inget mer kräk iaf, och jag fick allt jag skulle handlat, nästan. Så när som på en klapp:) Inte illa.

På vägen hem hade en tant parkerat sin resväska på vagndelen av bussen, så jag fick baxa upp barn och vagn, bromsa vagnen, gå fram och betala, sedan knata tillbaka, packa av allt som var i vagnen och till sist fälla ihop den. Någon som vill hjälpa en höggravid människa? Inte det nä.. Fick iaf hjälp av bussen hemma i byn :) Skönt! Aimée somnade som en stock så fort bussen börjat röra sig, och sov sedan tills typ tre minuter hemifrån :)

Imon ska vi till MVC och få veta när bebisen ska få komma ut! Roligt! Dessutom kommer mamma och plockar upp oss efteråt, sedan åker vi till Nybro för att julhandla.

Tfan var på vårdcentralen med sin trasiga tass idag. Innan han fick träffa läkaren, så träffade han Aimées bvcsköterska, och hon berättade att vi hade blivit utsedda till mottagare av samma stipendie som vi fick förra året! I år igen!! Det är helt underbart!! Mitt i allt jox med jobb, sjukskrivningar och allmänt jävelskap från f-kassan, så kommer en klump pengar neddimpandes! Hon är helt enkelt bäst! :D

Nu ska jag in på Facebook :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0