Lusselull....

Puh! Idag har det varit dagislusse. Jag steg upp 05:50. Helt omänskligt! Men vad gör man inte för att få se sin skrutt lussa? Barnen skulle lämnas 06:30, så att de kunde göras iordning. Jag väckte Aimée strax efter 06, hon skuttade upp och ner på toaletten. Av med nattblöja, tvätta, klä på, borsta tänderna på henne och mig, borsta håret. Sedan övertyga Aimée om att man faktiskt kan hoppa direkt ner i ytterkläderna :P Men det gick bra. Hon gick t.o.m med på att åka vagn, vilket var tur, för det ligger en decimeter snö här, minst. Aimée var iaf först på plats, precis i tid. Jag blev genomvarm av promenaden och av att klä av henne, så jag ställde mig ute och väntade på Tfan. Lusset skulle börja vid 07:00, så det var ingen mening för mig att gå hem igen, hade ju knappt hunnit dit förrän jag skulle iväg igen :P

Tfan kom iaf, och vi gick upp i matsalen och satte oss, fick bra platser med när vi var så tidiga. Till slut kom iaf hela dagiset tågandes. Aimée var enda pepparkaksgumman :) Otippat! :P Hon sjöng lite grann och dansade mest. Novas mamma Lena filmade ur vad som verkade en bra vinkel, så förhoppningsvis får vi alltihop på film. Det var ju så mörkt där att det var praktiskt taget omöjligt att ta bra bilder. Dessutom stod ju vår unge i fel ände av tåget för att hon skulle fastna bra på våra bilder :P

Efter lusset var det frukostfika. Jag var hungrig! Jag brukar ju äta så fort jag vaknat i stort sett, idag var ju jag ju uppe i typ en och en halv timme innan frukost.. Aimée åt fyra pepparkakor :) Sedan var det dags att gå hem igen..
Det regnade på vägen hem, och som det ser ut nu så regnar det fortfarande.. Blaskigt och eländigt. Vi var iaf ute en stund när vi kom hem, jag hämtade posten som ja glömde igår :P Har fått en avi på ännu en julklapp.

Måste gå och handla idag med. Hoppas att det regnar så pass att snön smälter på vägarna, för det är sjukt tungt att dra briovagnen, speciellt som gravid. Hoppas kunna cykla. Måste handla för att kunna baka lussebullar. Inga russin hemma. Dessutom ska vi ju ha middag med.. Och jag har lovat Tfan köttfärssås.. Puh.. Hoppas snön försvinner lite lagom.. Fast utan slask.. Inga krav! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0