Enemy of the week..

Idag har jag städat en lägenhet i Älghult. En marklägenhet på 3 rum och kök. Som väl var så har ett golv slipats, och tre nya plastmattor lagts in, så det behövde inte torkas så ingående. Dagens överraskning var badrummet. Där har rörmokaren varit och satt in duschblandare, handfat och element. Och skitat ner nått otroligt!! Eh, tvätta händerna kanske? Lite smuts kan man ju leva med, men det här var stora handavtryck i något svart, oljigt elände, på de nya våtrumstapeterna. Nått oljigt som mitt rengöringsmedel dessutom inte klarade av. Trots att jag torkade med medlet utblandat med vatten, bara medel på torr trasa, bara medel ditkletat med händerna, låtit medlet dra.. Det gick inte att få bort ordentligt.. Suck! Irriterande!

Men men! En städning kvar imon, sedan är jag ledig för veckan. Aimée blir hämtad på dagis av Tfan imon, så jag kan ta den tid jag behöver när jag städar.  Dagen var lugn i övrigt. Hämtade på dagis, var nere vid förrådet och lämnade en nyckel, gick och handlade, gick hem och Aimée sov middag. Sedan har vi stekt pannkakor, varit borta hos Tfans bror och lämnat en bärsjal/sele... Nu är vi hemma.. Och jag ska glo på Men In Trees :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0