La-la-listaaa!

Aimées ordförråd utökas för var dag, så jag tyckte att det kunde vara dags för en ny lista :)

aow -mjau
buff -buss
Tite -Sixten
Tutu -Tuva
titing/ninting -tidning
klih -klistermärke
ninne -pinne
lalle -nalle
nala -nallar
gucko -gurka
dattoo -dator
måmåh -mormor
kåjj -allt man kan lägga saker i, korg, låda, påse, väska, ficka..
töjja -tröja
ko -sko
brrrö -bröd
puu - prutt
poh -Puh, som i nallen :)
ien -igen
bom! -hoppa ner

Helgen har varit lugn. Aimées mage har varit i dålig form, men ikväll kom vi på att det var för att hon har två tänder på väg upp. Det, ihop med första dagissjukan :) Jag tror att vi har bytt 4 bajsblöjor idag, med start 04:30 inatt, fram till 18:30 ikväll.. Najs. Synd om Aimée, jobbigt med sliten rumpa :P
 Bortsett från blöjorna har det inte hänt nått. Vi har glott på tv, idag har det varit fotboll från 14:30 till läggdags :) Igår var jag lite ur form, med illamående och lite huvudvärk, men det verkar ha gått över. Idag har jag varit trött bara. Inte har det blivit något sytt heller.. :P

Imon ska jag ut i vuxenvärlden! Först ska jag bort till dagis och lämna Aimée. När det är gjort så går jag vidare hem till Gustav, fikar frukost, sedan ska vi gå igenom städningen. 10:50 ska jag hämta Aimée på dagis, och innan dess hoppas jag att vi har hunnit med allt. Annars tänkte jag ta med Aimée bort, bara för att få med det sista jag måste veta, innan jag börjar jobba själv, veckan efter.. Iiiiiiiiiiiiiiik!!!!!!!!

Va? Nääeee, jag är inte nervös, inte ett dugg! *host-harkel!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0