Dagisinfo.

Jo, igår var jag på inskolningsinfo, på Aimées förskola, Junibacken. Hon kommer att gå i en grupp som kallas Gullvivan. Gullvivan består av barn i åldern 1-3 år. De kommer att vara 6-8 barn i Aimées grupp, har jag för mig.
  Aimée kommer att skolas in i gruppinskolning, så det är tre barn till som ska skolas in samtidigt. Det ska nog bli bra. Fick se hennes hylla i hallen, men glömde fota, för jag hade bara mobilen med mig :P
Pratade med personalen, främst "Aimées fröken", och kom fram till att det bästa nog vore om hon kunde gå måndag till torsdag mellan 08:00-11:45. Då hämtar vi henne precis efter lunchen, innan vilan. Jag tror att det kommer att funka bra. Skönt att hon inte kommer att sova bort delar av sina femton timmar hon har på förskolan, utan att hon kan sova hemma istället.

Inskolningen börjar med en timme på måndag. Det ska bli intressant att se vad Aimée tycker :) Det kommer väl att gå jättebra, så brukar det ju va. Personalen tipsade att man skulle ha något med sig att läsa under tiden. Det kan tydligen bli en smula långtråkigt när man sitter och låter barnen komma till rätta :P

Nu ska vi äta frukost, Aimée verkar ha vaknat på fel sida.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0