Inskolning-update

Jo. Idag hade vi ännu mer inskolning. Igår funkade bra. Hon var ute i fikarummet när de andra barnen sprang efter sina mammor :P Idag var glasdörren in till rummet stängd. Så de kunde se igenom, men inte gå till oss. Aimée stod där en stund och kikade, sen lekte hon vidare. En halvtimme senare hade två av pojkarna på samma inskolning fått syn på sina mammor genom glaset. Gallskrik och ångest! :P Det var ungefär samma för deras mammor, fast utan gallskriken, möjligtvis att de fanns på insidan :P
  Till slut skulle en mamma ge upp och gå in till sin pojk, när ena fröken sa åt oss att gå hem :P Aimée ville ha kram när vi sa hejdå, men det verkade mest vara för att hon märkte att pojkarna blev upplockade :) 09:10 sa vi hejdå och gick hem.. Knas :P Det funkade jättebra! Vi gick hem och drack lite te, Tfan bakade en sockerkaka och jag var med som stöd :P *bra schtödd!*

10:35 gick jag mot dagis, medans Tfan var hemma och tog ut kakan ur ugnen, och tog emot mina föräldrar som kom på besök. När jag väl kom till dagis hälsade Aimée med världens smajl och "pappa?" :P Sedan skulle vi gå hem.. Efter att hon hade städat naturligtvis, efter sig och alla andra barn :P
Till slut kom vi därifrån iaf, och när vi kom hem igen hade min mamma och pappa precis kommit. Vi fikade lite, Aimée fick sin nyponsoppa. Sedan åkte Tfan och pappa till Nybro för att handla, medans mamma, Aimée och jag stannade hemma och umgicks. När de kom hem igen lastades vår gamla mastodontsoffa in i deras bil, sedan åkte de hem. Utan sockerkaka i magen, men med kaka i plastlåda :) Soffan ska hem till min lillebror och hans första lägenhet. Först skulle han köpa den för ett par hundralappar, men sedan fyllde han 20, och då tyckte vi att han kunde få den. Han är bara lite seg i "görandet", så det har tagit 4 månader för honom att få hem den :P

När de hade åkt och vi hade fikat, gick vi till ica. Aimée somnade som en stock i vagnen. Det började snöa, så nu är det vitt överallt. Kom hem, Aimée vaknade på surt humör. Så hon och jag satt i soffan och gosade medans Tfan började med middagen. Flygande Jakob blev det idag.
Sedan dess har det varit lugnt.

Imon är det mer inskolning. Vi ska lämna henne 09:15, gå hem, och om det går bra så ska hon äta där och hämtas igen 11:45. Vi får se hur det går. Som det verkade idag så gick det ju bra :)

Just det!! Idag hade Aimée sina orangea velourbrallor på sig, med en alvgrodan-lapp på rumpan. När vi kom hem klädde Tfan av henne overallen och ser... Ett par brallor, bakofram!! Osså den randiga tröjan nedstoppad, och midjemudden uppdragen till armhålan :P Ja.. Det är väl lika bra att vänja sig, antar jag? :P Vojne, vojne..

Oooh, sybloggen är äntligen igång med. Inget nytt, men iaf en början :)

justgirl.blogg.se/alvgrodan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0