Lördag.

Jupp. Idag har allt varit som vanligt, ungefär.

Vi har varit på ica, så j*vla ovanligt!! :P När vi kom hem var vi ute och lekte en stund.. Eller ja, Aimée lekte, vi andra två stod mest och hejjade på :) Det är fruktansvärt spännande med snö! Man kan pulsa runt i den, allra helst i helt orörd snö, sparka snö, sätta sig i snön och borsta av sig innan man går in :)

Potträningen har fortsatt. Strax innan jul började Aimée kissa på pottan, och har gjort det varje dag sedan dess. Idag satt hon i sin matstol och tittade på när Tfan bakade bröd. När han var färdig satte han ner Aimée på golvet, och hon tecknade direkt att hon behövde gå på pottan. När hon var färdig så hade hon inte bara kissat, utan dessutom bajsat! I pottan, självmant, utan att vi har pratat om det!! Det är helt otroligt för en småbarnsförälder :D
Gissa om hon var stolt över sig själv efteråt :) Sedan var det inte roligt att använda pottan mer idag :P

Jag har äntligen tagit tummen ur och sytt klart t-shirten till Aimée. Den blev jättebra, jag blir så nöjd med mig själv! :D Vissa dagar flyter det liksom på, utan svordomar över maskiner eller trådar.. :P image14

La in bilden på Sysidan med, där jag brukar lägga upp mina alster, och leta inspiration hos andra sömnadsnördar :) Iaf så skrev jag i bildtexten att det var Tfans gamla tröja som blivit omsydd. Jag har än så länge fått tre kommentarer, varav två av dem löd "vilken söt kille/tuff kille"... Hallå!? HON har rosa brallor på sig, och rosa napp i munnen, men det syns knappt. Näe, så fort ungen har en häftigare tröja på sig så är det är kille.. *suck* Jag undrar hur många pojkmammor som får höra "söt liten tjej" om sina pojkar i röda kläder.. :P MEN MEN! Söt är hon ju, och man får väl skylla sig själv lite grann, när man väljer att inte klä ungen i helt flick-eller pojk... :P

Det blir nog inget IKEA denna helgen. Vi har inte hört av svärmor, så de är nog upptagna :) Dessutom är det inte riktigt väder till att åka till Kalmar med släp.. Det blir nog tid till det med. 

Imon är det Söndag, det blir nog lugnt då med. Ska kanske sy en tröja till :P 
På måndag har vi tänkt åka in till Växjö. Tfan ska ha nya jeans, vi måste köpa te, Aimée ska ha lite mer kläder och underbyxor. Underbyxorna tänkte vi använda när vi pottränar på eftermiddagarna. Det blir lite kallt om rumpan utan blöja :P Jag tänkte försöka komma ihåg att gå in på bibblan och leta efter en sömnadsbok...

Nu ska jag väl.. Glo på tv :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0