Måndag.

Jupp. Inskolning var det idag osså. Det gick bra idag med. Det enda som  inte funkade var när de skulle ha fruktstund, och fröken tog nappen för Aimée. Inte ett dugg poppis :P Men sedan åt hon hur mycket äpple som helst, ville bara ta ut nappen själv. Hon var ute med de andra barnen utan att vi behövde följa med, dessutom så märkte hon inte oss när vi väl kom ut och det var dags att gå hem :P

Idag har jag fått dubbel rolig post! Både det fina kanintyget och syboken jag vann på Tradera i torsdags. Tyget var jättefint, inte riktigt den kvalitet som jag läst om på de andra bloggarna, men jag kan tänka mig att många skrev fint om det just för att hon som fixade det osså är bloggande :) Fin kvalitet, men det slår inte E-Slöjds trikå. Men det är nog svårslaget å andra sidan :P Kan knappt vänta på att börja sy i det!
 Boken var superfin. Den ser knappt använd ut, och hur många mönster som helst. Har redan massor av planer, naturligtvis :P Hann kolla igenom den fyra gånger under inskolningen, och ett par gånger hemma :) Det ska nog bli bra. Nån liten jacka och en liten mössa kanske man kunde sy :P

Annars har det inte hänt så mycket. Aimée sov faktiskt middag efter mellanmålet idag. Minns inte när det hände senast :P Men det var nog gårdagens magproblem som kom ifatt, hon sov inte så bra inatt heller, så det är inte konstigt att hon var trött. Vi har varit på ica med, men det är väl knappast någon nyhet. Lyckades hitta en lucka i det eländiga vädret. Under en timme tror jag det spöregnade, snöade, regnade bara och regnade med snö i, osså lite solsken med.. Man kan ju bli knäpp. Lyckas hitta en lucka där, när man måste gå och handla..

Pratade med mamma med. Lyckades lösa problemet med våra pellets. Tfan beställde fyra pallar pellets på nätet, på avbetalning, i torsdags. Idag hade han fått brev med kreditupplysning, där framkom det att man var tvungen att ha varit fast anställd i sex månader för att få handla på det viset från dem. Bajse. Men jag pratade med mamma, och vi får låna av dem istället. Det är skönt att ha familj som kan hjälpa oss i sånna lägen. Blir så trött på alla dessa utgifter, och tyvärr så blir de ju inte färre.. Är det inte pellets, så är det el, lån eller nått nödvändigt som går sönder.. *suck*

Imon är det inskolning igen. Får se om vi inte kan smita undan lite då kanske. Det gick så bra idag, så det ska nog inte vara några problem. Men vad gör man med all den tiden? Tvättar? Städar? Stor mening, när Aimée kommer hem mitt på dagen och river loss på hela nedervåningen :P
Imon fyller min pappa Uffe år, grattis på dig! I år har jag skrivit in det i min kalender, så att jag kommer ihåg :D Jag är värdelös på födelsedagar :P När fyller min lillebror år? Nån gång omkring skolstart :P Lillasyster? En månad innan. Mamma? Nån vecka innan lillsyster, tror jag. Eller var det efter?
   Tfans familj är helt omöjliga! De är 15 stycken, varav 10 av dem fyller år mellan januari och 13:e juni.. Gaaaaaaah!! Mitt i smeten fyller Aimée år med.. Vissa år har vi gått på kalas i stort sett varje helg. Har det inte varit födelsedag, så ska man träffas lite för sakens skull *Det var ju så länge sedan sist*, eller så ska vi träffa min familj *för det var faktiskt länge sedan*... Nått år var jag så trött på kakor att jag kunde dö :P
Förra året hade vi iaf knytkalas för 6 av dem. Det var ganska lagom. Jag älskar Tfans familj, det är inte det, men ibland vill man bara sitta hemma och dega framför tv:n och inte göra någonting :D Dessutom slipper man funderingarna kring vilken fotboll det är på tv samtidigt som kalaset. Det kan låta knäppt, men större delen av familjen är fruktansvärt intresserad, så det kommer alltid upp :P

Näe. Nu ska jag.. kolla min mejl, och se om människan som vann min skötväska på Tradera har fått tummen ur och betalat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0