Sista helgen..

Innan Aimée blir "stor". Imon börjar inskolningen på dagis. Det känns lite konstigt, men samtidigt skönt. I höstas var jag helt slut sista månaden innan Tfan äntligen blev pappaledig. Kände att jag hela tiden var trött och irriterad, och inte hade varken ork eller tid till någonting eget. Varsomhelst som inte var blöjor, bebismat, sovstunder, nappletande, barnvagnspromenader, disk, plock och bebislek.. :P Jag vet! Innan Aimée kom ut så var just det där det enda jag ville göra :P Tiderna ändras.. :)
 Efter att ha varit hemma i drygt 18 månader med bebis, plus 9 månader hemma med graviditet som medförde att jag inte kunde göra nånting knappt, så blir man ganska trött.

Dessutom tror jag att Aimée kommer att må bra av att gå på dagis. Träffa andra barn, bli lite extra stimulerad. Det märktes i höstas att hon osså var uttråkad på allt. Inget var jättekul och det var mycket gnäll i omgångar. Nu hoppas jag att det kommer att bli bättre på den fronten. Och att rutinerna ska komma igång med! Mina älskade rutiner har försvunnit!! Så kan det gå när båda är hemma :P

Annars har helgen varit lugn. Det blev inget IKEA denna helgen heller. Kanske om två veckor.
Vi har varit ute och gått lite. Handlat, städat lite här hemma. Tvättat. Tfan har gjort Oreo Cookies, hur goda som helst!! Jag har sytt på Aimées dagiskasse. Broderade på den igår med, bara för att piffa upp den lite. :) Det är ju kul att pyssla :D
Den ska sys ihop ikväll, sedan är den färdig. Aimées kasse, står det på den :)

Nu ska jag äta av Tfans kringlor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0