Vad är en dag på stan?

Jaa, regning kan man säga :P

Egentligen skulle jag bara in på terapin, och sedan hem igen. Men Aimée var grinig, så Tfan kände inte för att vara ensam hemma med henne och trilskas hela dagen. Så det slutade med att vi åkte hela familjen.
  Vi gick direkt upp till terapin efter att vi kommit in till Växjö, regnigt och eländigt utmed sjön.. Huvvaligen! Aimée var blöt i ansiktet trots regnskydd. Vad jag saknar Buggans regnskydd sådana här dagar!!

Efter terapin, som var som vanligt ungefär, gick vi tillbaka ner till stan igen. Aimée somnade på vägen ner, hon hade ätit när jag hade terapi, så vi passade på att äta medans hon sov. Sedan knatade vi runt lite. Var inne på bibblan och letade efter en sömnadsbok från 70talet nån gång, men den var utlånad. Sedan handlade Tfan glödlampor medans jag kollade på mobiltelefoner. Har ju Samsung nu, och kameran suger!! Jag behöver en Sony Ericsson.. :P Ingen mobil idag, men nästa vecka.
Avslutade stadsturen inne på Broadway, där vi handlade helgens godis.

Träffade på en gammal klasskompis mamma, på stationen! Helknas. Jag har sett henne på stationen innan, men det har inte blivit av att jag har tagit mig samman och hälsat.. :P Men idag kom hon fram iaf, och kollade läget lite. Frågade hur det är med min syster och mig, och vad jag har för mig.. Hann inte prata med henne så mycket, så jag hann inte fråga hur det är med min gamla kompis :P Men det var kul!

Sedan vi kom hem har det varit lugnt. Vi har slappat, Aimée har ätit lite och jag har pratat med mamsen. Tänkte kanske börja sy på Aimées dagispåse ikväll. Har sett flera påsar gjorda av andra syende bloggande mammor, och de ser praktiska ut. Råkade se Tfans brorsons dagispåse, en Änglamarkkasse, och det såg ganska deppigt ut :P Varför inte piffa upp lite? :D

Nu tittar jag på Antikrundan, råkade se "vår" antikvariat-kille visa upp tre diktböcker som tydligen var värda ett och annat :D
Nu ska jag äta smörgås! Och apelsin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0