Mitt i veckan.

Halva veckan har gått, och jag har lyckats bli färdig med städningen på tre dagar. Gött! Tog det superlugnt i helgen, dessutom var Aimée snäll och go, och ville knappt bli buren på alls vilket gör underverk för min rygg :) Så, nu är jag ledig för veckan.

Vi har spenderat största delen av dagen ute. Efter att jag kom hem från jobbet och åt mellanmål, cyklade vi till ica. Tfan hade en ny Canal Digitalbox att hämta ut, med hårddisk och grejor på. Vår gamla låda är .. gammal, och dessutom funkar knappt fjärren, vilket gjorde att vi inte kunde använda koden som krävs för att göra kanalsökningar. Då måste man köpa ny låda :P Knas. Iaf.. När vi kom hem räffsade vi gräsmattan lite, och efter det grillade vi korv. Fast Aimée föredrog ogrillad korv :P "Inte gilla kaowen!" :D

Just nu bråkar Tfan med nya, superbra lådan som inte vill fungera.. Varför är det nästan alltid så? När jag hade köpt min bärbara så låste den sig innan jag hann börja med något :P

Jäjä!
Imon ska vi iaf ut på äventyr! Vi ska först in till växjö, sedan ska vi vidare hem till mamsen. Där ska vi stanna tills på söndag, förhoppningsvis kommer vi att åka och hälsa på mina morföräldrar med. Det ska bli kul. Skönt att det ska bli så fint väder med! Synd bara att svärmor ringde idag och undrade om vi inte ville med till Öland och hälsa på Tfans syster imon :P Fast, vi räknade nästan med att något sånt skulle dyka upp. Vi brukar ju aldrig vara hemifrån, så när vi väl tar oss hemifrån så krockar det alltid med något... Men nu ska det ju vara fint väder i över en vecka, så vi hinner nog till Öland någon gång under nästa vecka. Det kan ju vara bra att sprida ut utflykterna lite med :)

Förresten så ska jag packa ner Aimées baddräkt inför helgen. Det finns fin badplats i skogen med, även om det inte är lika bra som havet.. Men mindre folk..

Nu ska jag sätta mig med min stickning. Jag teststickar en vante, mitt i sommaren :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0