Dubbla ungar?!

Jahupp. Det har blivit många inlägg här de senaste dagarna :P

Jo, för elva dagar sedan testade jag positivt för bebis nummer två.. Bebis nummer nästa! Haha! :P
 Det har inte sjunkit in riktigt än. Vi trodde att jag hade gått ungefär 8 veckor, men igår var Aimée och jag på mödravården, och efter lite kläm på magen konstaterade barnmorskan att vi nog fick lägga på en månad på den första utträkningen :P sedan letade hon fram mikrofonen, och hittade ett litet, litet hjärta som tickade så fint! Helknas!

Så jag har gått 13 veckor och 4 dagar idag. Det är ju jätteskönt att ha "sluppit" de där kritiska veckorna fram till v 12, även om faran inte är helt över än. Med Aimée visste vi ju redan i vecka 5, och det var inte precis härligt att gå och vänta fram tills vi fick höra hjärtljuden...
Men samtidigt kan jag känna mig lite snuvad på de första veckorna. Då innan alla andra vet, när man kan ägna sig åt att vänja sig själv först innan man berättar för folk. Jag berättade för Lena när vi började tycka att mensen var försenad, för mamma ett par dagar innan vi tog testet, och svämor samma dag som mamma. Igår berättade Tfan för vår chef och sina syskon. Helt plötsligt är det väldigt verkligt! Nu är det verkligen inte bara som jag inbillar mig :P

Det blir konstigt med jobbet, eftersom vi trodde att bebis skulle komma nån gång i januari/februari, och att jag kanske skulle kunna jobba fram till december... Nu kan jag antagligen inte jobba längre än slutet av oktober, och det måste fixas med försäkrings kassan och deras dumma beslut angående mitt jobb. Dessutom hinner jag inte spara lika länge till vagnen, för denna gången ska vi ha en ny Bugaboo Cameleon :) Kanske skulle man haft en Stokke Sleepi med, men nån sådan finns det verkligen inte pengar till. Speciellt inte eftersom det står en fullt fungerande spjälsäng i garderoben :P

Det är mycket svammel nu :D Jag har suttit i timmar vid datorn och surfat på diverse barnsajter, FL och kidzshoppen.. Det är mycket känslor att hålla reda på.
 Och Aimée ska bli storasyster!! :P Hon som e så.. liten :P Åh nej! Mammakläderna ska tvättas :P Härligt...

Puh! Om ett par timmar kommer Tfan hem, vi ska shoppa golvfärg till hallgolvet. I veckan ska kanske Aimée och jag hem till mamsen, eftersom oljefärg inte är så nyttigt varken för små barn eller gravida..
Fixa middag med..


Gaaaah! Vi ska få ett barn till!!!! *host,harkel*


Kommentarer
Postat av: Sofi

Åh, jag är så glad för er skull!

MEN! Tänk på den hållbara utvecklingen!

Amiée är ju bara två år. Nog har ni kvar lite saker som bebben kan använda? Säng, vagn, kläder och så?

2008-06-10 @ 21:41:26
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0