It´s raining regn..

Jupp, tråkigt väder idag. Jag ska jobba nån timme med. Kul att stå i Älghult och vänta på buss i dugget :P Men men, det får gå..

Med tanke på bebisen som är på väg, så far tankarna runt konstant i hjärnan. :) Förra gången var det väldigt mycket av det praktiska som skulle tänkas ut, allt man behövde och så. Och det håller i sig lite nu med. För trots att vi har endel kvar efter Aimée, så måste det kompletteras.. Först och främst vagnen. Vi har haft tre olika till Aimée, varav en vi har varit helt nöjda med. Den sålde vi naturligtvis :P Men nu har vi kommit överrens att vi denna gång ska köpa en lika dan, fast ny. Begagnat är visst bra, men om det skulle strula eller gå sönder har man ingenstanns att vända sig.
 När det gäller spjälsäng så har vi Aimées kvar. Enda anledningen till varför jag sneglar på Stokke Sleepi på Blocket, är för att jag vi såg en sådan på Babyproffsen när vi väntade Aimée, och blev förälskade. Ekonomin tillåter dock inte någon oval spjälsäng i vårt sovrum :P
 Skötbordet har vi monterat ner, men det står i källaren, komplett t.o.m! :) Pappa Uffe snickrade det när vi väntade Aimée, och det är verkligen superbra! Stort, så att man kan ha kläder och annat runt om bebisen, utan att tappa bort den ibland alla plagg, osså hyllor och trådbackar under. Måste köpa en ny skötbädd bara. Den gamla punkterade sig :P
Kudde och täcke behövs, och en ny madrass antingen till bebis eller Aimée.

Osså är det ju det här med kläderna. Jag vet inte alls hur det ser ut på den fronten :P Jag har sålt en massa på Tradera, och dessutom är ju Aimée född i april, och bebis ska komma i december. Då behövs det lite andra sorters kläder... Hennes första overall har jag ju sålt naturligtvis :P Gah! Måste ta tag och gå igenom den stora svarta sopsäcken i Aimées långgarderob!

Babysitter ska vi ha denna gången! Aimée satt mycket i sin bilstol inne, men nu ska Tfan förhoppningsvis hinna ta körkort innan bebis kommer, och då kan det ju vara praktiskt att låta bilstolarna sitta kvar i bilen :P

Aimée skulle behöva en ny matstol med... Puh! Jag måste nog ta en paus.. Får jobba helt enkelt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0