Kläder på dagis..

När jag hämtade Aimée på dagis igår, hade hon inga brallor på sig :P När jag undrade varför, eftersom byxorna låg på hennes hylla rena och torra, så fick jag veta att de andra barnen skulle sova efter maten, och det är ju mycket trevligare att utan byxor... Men brukar man äta middag utan byxor, undrar jag då? Dessutom så visade det sig att det inte var därför just Aimée var utan byxorna. Hon hade nya Katvigvelourisar, tvättade två gånger. De hade märkt att de luddade när de hade bytt på henne, och därför kunde man tydligen inte ha de på sig.. :P Knas?

Iaf, idag hade hon samma byxor som igår, en randig tröja som jag sytt och en zip från Katvig. Och idag fick hon beröm för att hon alltid har så fina och annorlunda kläder :P Tänk nu på att vi bor på landet. Aimée var klädd i röd, gul och brun tröja, svarta byxor och vit och brun zip. Resten av barnen har Me&i, som är byns innemärke :P Rosa,lila, Hello Kitty, pippi, Brummelisa (?) och blommigt till flickor. Blått, svart, grönt, brunt, spindelmannen, spindlar, bilar och monster till pojkar.. Det är Aimée och hennes kompis Nova som står lite vid sidan av med sina annorlunda kläder :)
 
Det är ganska kul att titta på hur barnen är klädda på dagis. I vintras hade Aimée brun overall, vilket var väldigt praktiskt i sandlådan, det syntes inte att hon suttit där :) De andra flickorna hade ljusrosa och lila ytterkläder, som blev smutsiga med en gång.. Utom Nova, som hade mörkblått :)
 Fast jag fick klagomål på overallen. För den fick inte torkas i torkskåp, men det gjorde inte mig så mycket, eftersom hon bara var på dagis på förmiddagen. Hon var alltså bara ute en gång, och behövde inte en varm overall till eftermiddagen.

Satt och tittade på barnens klädhyllor idag, medans jag väntade på att Aimée skulle bli färdig med maten. Det är fyra flickor och sex pojkar på samma vägg, men det ser ut som två flickor och åtta pojkar :) Aimée och Novas hyllor är jämte varann och på Novas hylla var det grönt och blått idag, en röd mössa och ett par rosa skor. På Aimées hylla var det en röd och svart cykelhjälm, en gul och svart mössa, beige jacka, vitt och brunt och mörka skor. :) På de andra flickornas hyllor var det illrosa och lila :) Jag undrar om det är föräldrarna som tycker att flickor ska ha de färgerna, eller som tvååringarna står och skriker efter dem i affären? Jag gillar osså rosa och lila ibland, men inte på alla plagg! :) Eller orkar man kanske inte leta mer?  Vad vet jag... Jag syr själv :P

Näe, nu ska jag fånga ungen. Vi ska väl traska bort till ica. Jag vill ha sallad idag:)

Kommentarer
Postat av: Sofi

Många småbarnsavdelningar gör som så att man äter färdigbytt och utan byxor eftersom det blir smidigare vid läggningen sen. Många barn blir trötta när de äter och somnar vid bordet.

Inte det lättaste om man har 10-15 barn och är 2-3 pedagoger som ska lägga alla barn^^

Fick du funderingar på barnkläder efter mitt blogginlägg?:D

Allt väl med er?

2008-06-16 @ 19:20:17
URL: http://ampernos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0