Senaste tiden...

Jo, det har gått några dagar nu. Det med dagis har inte rett ut sig än, vi får se hur det blir till hösten. Aimée går sista veckan innan semestern nu, och sedan går de en vecka i de gamla grupperna innan första inskolningen sker. Får se hur det blir.

Förra veckan avslutades med dagispesten. Aimée var hemma på torsdagen eftersom hon var så täppt och snorig. Det första hon sa när hon vaknade på morgonen var "Dubba dääsen!!" *dumma näsan* :P Men hon var sig själv under dagen, så jag tog med henne på promenad med Lena och Nova, efter promenaden gick vi till pizzerian för att vänta in Tfan, och där märkte jag att hon var varm. Feber, härligt värre. Efter våra pizzor gick vi hem, tog tempen och hon hade 39grader.. Joxet var i full gång.. :P
 På fredags förmiddagen hade Aimée fortfarande feber. Men det var bara att packa ihop sig, eftersom vi hade lovat svärmor att vara kattvakt under helgen. Hon och hennes man skulle på resan hon fick av sin dotter på 60årsdagen. Så vi kånkade iväg oss hela familjen..

Katten låg ovh väntade på oss vid dörren när vi kom. Så långt var allt bra. Sedan tog det 90 minuter för Aimée att somna för natten, katten skulle ut kl 03, in igen 90 sekunder senare, för att vilja gå ut igen vid 03:10.. Kattjävel.. :P Strax innan 06 vaknade jag av att det kom in rök genom det öppna fönstret och att det lät konstigt från pannrummet i förrådet jämte huset. Vi fick inte gång pannan mer resten av helgen. Jag sov 1½ timme till med kläderna på, innan jag gav upp och tog med mig Aimée ner på frukost. Senare under dagen gick vi till affären, en promenad på två timmar fram och tillbaka. Trevligt med en tumör på lilltån och en nerv i kläm i ryggen. Men jag vill röra på mig!! :P

Natten efter gick det smidigare för Aimée att somna, "bara" 30 minuter med den magiska pappakraften :) Katten gick ut vid 01, och kom in vid 06, åt, ocg och släpptes ut igenom 20 minuter senare...
På söndagen fixade vi så att Tfans bror kom och hämtade oss mitt på dagen. Vi stod inte ut längre :P Dumma panna och katt som joxade. Men framför allt just att inte vara hemma, att inte har bil så att man kan åka hem när man vill. Inte min säng.. Jaja. Nu är det gjort, jag fick massor stickat och katten fick mat :)

Idag har jag jobbat lite. Klarar bara av två timmar i streck nu, sedan säger ryggen ifrån. Jobbigt, men så är det. Jag har bestämt att stå ut över semestern, då får jag mer tid på mig eftersom Tfan är hemma med Aimée. Sedan ska jag börja jobba med lillasyster istället. Mer lön, men mindre tid hemifrån. Gött. Dessutom möjlighet till jobb efter graviditeten.

Nu ska jag vila lite, innan Aimée ska hämtas på dagis.
Sötskrutten som vid väckning imorse stod i blöja och trosor mitt i sitt rum, med ett jätteflin bakom nappen, håret åt alla håll.. När jag kom in i rummet kläckte hon dessutom ur sig "dosegiisen!!" *gosegrisen, som jag bruka kalla henne när hon är kelsjuk*.. Goaste ungen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0