En dag i staden..

Igår var jag inne i växjö. Hade terapi vid 13:30, men Tfan tyckte att jag kunde åka in redan på morgonen, så fick jag mer tid att göra alla mina ärenden.. Så det gjorde jag, lämnade Aimée på dagis och gick direkt till busshållplatsen. Var inne strax innan 10. Vi löste dagisproblemet med att Tfan hämtade på dagis och stannade hemma resten av dagen.

Upptäckte under dagen hur kräsen jag har blivit med barnkläder. Var inne på Lindex, KappAhl, Po.P, H&M, Åhlens och Krokodila... Köpte tunna vantar på KappAhl, strumpor, trosor och en tunika på Lindex.. Sedan hittade jag inte mer. Jo, inne på Krokodila hade de fått in Småfolk. Men alla deras kläder är så himla dyra, så det blev inget där inne.. Hittade en Adidasdress på Stadium på rea.. Annars blev jag mest uttråkad.. Jag har blivit hobbyskadad :P "Sån kan jag sy, den kan jag sy, det tyget har jag ju..." :P Minns första året med Aimée, då kunde jag lätt köpa allt jag såg. Allt var fint, sött och underbart.. Undrar vad som har ändrats?

Handlade det obligatoriska påskgodiset, strumpor till mig själv, tygbit på Emmaus och nya skor! Mina gamla sneakers möglade ihop efteratt jag använde dem i trappstädningen, så jag var i desperat behov av nya. Det blev ett par DC, vita med svart/kritstrecksrandig applikation på.. Snygga,snygga. Fast det känns mindre smart idag, när det ligger en decimeter snö över allt :P

Träffade Filippa på stattionen när jag skulle hem.. Filippa är alltså *håll i er* Tfans systersons flickvän... :D Himla trevlig tjej iaf, och det är alltid najs med bussällskap när man ska åka i 70 minuter. Nu fick jag sällskap i 60 minuter iaf.
Väl hemma hade Tfan lagat mat. Fisk och potatismos blev det. Dessutom fick Tfan en liten present igår. Köpte en liten bok om småkakor till honom. På söndag är det nämnligen 6 år sedan vi träffades :) Tänkte att det var min tur att komma med spontan överraskningspresent..

Idag verkar det inte hända något alls. Det snöar, kallt och blåsigt. Vi blir nog inne hela dagen. Ica har stängt. Tfan kanske kommer att baka lite. Jag har tänkt sy färdigt det senaste projektet, kanske lägga upp lite bilder på BDB..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0