Puh!

Idag har jag städat den sista trappstädningen för veckan. Bleä. Jag känner mig halvdöd. Svettades och frös om vartannat under städningen, fick det sista passet gjort på 2½ timme. Hasade mig hem, till Tfan som låg i sängen och kryade på sig. Han har varit hemma både igår och idag, för sin förkylning. Så irriterande! Hoppas att vi inte smittade mamma och pappa med. Har inte fått nått mejl om det än, så antingen så är de så sjuka att de inte orkar kräla till datorn, eller så har de fullt upp med vardagen. Jag hoppas på det sista...

Vi hämtade Aimée på dagis, fick vänta på henne för hon hade fullt upp med fiskgratängen när vi kom. Försökte få ner henne i overallen medans hon berättade för alla som ville lyssna, och några till, om hennes "mommå"  och "fåffa" som var och hälsade på henne i söndags :) Knatade bort till ica, och precis innan vi kom hem, däckade skrutten i vagnen. Jag däckade på soffan. Fick sova nån timme, vilket var skönt, men när jag vaknade så kändes det som att jag lätt kunde sovit två, tre timmar till...
 Efter middagen på eftermiddagen gick vi ut en stund. Aimée hade fått längre sovstund än vanligt mitt på dagen, så för att underlätta nattningen rastade vi henne lite. Var ute 40-50 minuter, plockade lite torra grenar, gick lite nere vid ån och tittade.

Ikväll tog vi tag i nattningen igen. Nu när hon har varit sjuk, så har hon inte velat somna. Hon har gnällt och skrikit  i en timme varje kväll, om vi inte har burit henne i famnen tills hon somnat... Men ikväll var det slut på det. Det tog 40 minuter, men till slut gav hon upp, tystande och la sig ner och somnade. Problemet är inte att hon blir ledsen eller rädd, utan arg. Det ihop med hennes envishet gjorde den senaste veckans nattningar påfrestande.. Men nu är vi tillbaka i det gamla igen. Gött :D

Imon ska Aimée till dagis. Tfan ska försöka jobba, och jag ska bara vara ledig. Förra veckan trodde jag att jag skulle få ledigt, men så kom utflyttningsstädningen... Denna veckan har jag inte hört något, och jag hoppas att det inte blir något. Det är jättekul att ha ett jobb att gå till, speciellt detta, för jag trivs, får vara ifred, och när någon väl säger något är det nästan bara positivt. Men jag är så trött.. Samtidigt så har jag lyckats ta mig iväg denna veckan, lite stolt är jag över mig själv. Mitt gamla jag hade bara dragit täcket över huvudet, sovit vidare och stängt av mobilen.

Segar framför tv:n nu. CL-fotboll, Tfans favvolag mot varann. Själv ska jag läsa sybloggar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0