Härlig utedag!

Idag har vi varit ute nästan hela dagen. Vi började med sovmorgon (!) och frukost, sedan knatade vi ut på promenad. Aimée fick gå lite själv när vi gick upp till huset som Tfan jobbar på för tillfället, och som jag ska hjälpa till på nästa vecka.
 När huset var tittat på gick vi vidare runt berget och ner till bondgården där kossorna var ute, vilket Aimée tyckte var otroligt spännande :) Solen kikade fram under tiden och eftersom vi ändå skulle till ica, så fick det bli varsin glass. Efter glassen gick vi in på loppisen och investerade 7kr på en hasp till ytterdörren. Aimée kan både öppna och låsa upp ytterdörren själv, så det ska bli skönt att slippa vakta dörren hela dagarna :) Tfan hittade ett litermått som han har haft på behöver-listan ett tag.
Rastade Aimée i Bäckparken med innan vi gick hem och åt mellanmål.

När mellanmålet var avklarat gick vi ut igen. Jag fortsatte klippa gräsmattan, som jag började på i veckan. Vi har onödigt stor tomt :P Dessutom har vi haft en tredjedel oklippt innan, men eftersom Aimée springer mycket själv nu, och det finns huggormar i gräset, så gav jag mig på att klippa det höga gräset.. Det tog ett tag och jag blev genomsvett :P Tfan var barnvakt och jordgubbslands-rensare :) Han passade på att plantera om några plantor, och Aimée planterade en glasspinne :) Påminde mig om Findus, när han planterade köttbullar :D
  Vi hann få ner både den gula och den röda löken med, innan Aimée gick in och svimmade på soffan :)

Under tiden jag kämpade med det höga gräset, kom vår granne förbi. Han är uppvuxen på Ängö, och bor nu med sin fru i sitt barndomshem. Han är pensionär, och vore det inte för honom så hade Ängö växt igen för länge sedan.. Och alla hade dött av huggormsbett :P Han kom iaf förbi och tyckte minsann inte att jag skulle gå där med gräsklipparen, i det höga gräset. Han gjorde sig frivillig till att klippa allt med sin trimmer, vilket han gärna fick göra. Imorgon trodde han att han skulle få det gjort, för idag skulle han på våffelfika hos sin dotter och de andra grannarna hade kalas, så han ville inte störa.. Men runt sjutiden nu ikväll hörde vi trimmern utanför fönstret :P Ööörn,öörn :)
Vi får nog belöna honom på något vis :D

Det blev lammrevben till middag idag. Inte Tfans kopp te riktigt, det var nog för lite krydda inne i köttet. Men Aimée kastade i sig! Meee bit! Mee bit!! Det var Aimées signal på att hon minsann ville ha egna revben att gnaga på :) Hon åt nog lika mycket som jag, fast med mer grönsaker :P

Efter middagen bakade Tfan bröd, och Aimée grinade. Jag glömde ringa mamma, för vår telefon är kass, så det är inte säkert att man kommer fram när man ringer oss :P

Imon blir det mer utedag, ifall det inte regnar. Då ska det räffsas gräs. Förhoppningsvis hinner jag sy nånting osså. Jag har ett mönster utklippt på solhatt och Aimée ska ha en Pippi-klänning till sommarfesten med Astrid Lindgren-tema på onsdag. Gahaaa! Och jag ska jobba en massa i veckan :P En smula stressad? Njaaaa, kanske :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0