Hemma igen..

I torsdags åkte Aimée och jag till mina föräldrar. Fast först hade vi mys här hemma ju. Aimée hjälpte Tfan att baka muffins, sedan gick vi ut i skogen och fikade :) Aimée var ganska nöjd, hade hon sovit innan hade det varit helbra :)

Pappa Uffe hade vart i Västervik under dagen, så han körde över Alstermo på vägen hem, och plockade upp Aimée och mig. Aimée somnade som en stock i bilen, och eftersom det blev ganska sent innan vi var framme så tog det 40 minuter att söva henne för natten. Nån annans säng :P Hon somnade 22:30 och vaknade igen kl 05:00 :P Gud, va glad jag var då! :P

Min lillasyster kom hem strax innan 08, mamma jobbade med henne medans Aimée och jag var ute och tittade på alla bilar som står på gården. Aimée älskar alla dessa bilar! Mammas hund Alfa tycker inte om när Aimée kommer och inkräktar på hennes område, så hon fick stå i hundgården med Teddy på dagarna. Hon var inte lycklig :P Annat var det med Aimée :P Hon skrattade mest åt hundarna när de skällde som galningar.

På fredags eftermiddagen åkte vi till Värnamo och handlade. Gick lite på stan med, hittade en barnbutik som sålde massor av kläder från VillerValla. Synd att det är så mycket månad kvar på lönen bara :P
 På kvällen fick Aimée sina första chips och ostsnacks i sitt liv.. Mormor och morfar var skyldiga till detta. Aimée var bara lycklig :)
Hon somnade strax efter 20:00 på kvällen, och sov till 06:30 på lördagen.

Lördagen var lugn. Aimée var grining mitt på dagen. Det gick över när vi gick promenad och hon somnade i vagnen. Sedan gick vi i skogen, ned till en sjö och badplats med super utsikt! Helt tyst och lugnt, inte en bil på höravstånd. Aimée vaknade och fick gå biten ut till stora vägen, sedan bad hon själv om att få åka vagn. Väl hemma åt vi middag och slöade lite, innan mamsen gjorde sig frivillig till att köra oss hem. Planen var att Aimée och jag skulle åka buss, men Aimée var så tjurig att mamma tyckte synd om mig :)

Det var trevligt att komma iväg iaf. Skönt att hälsa på några dagar, så att man hinner umgås lite. Annars ses vi ofta när det är kalas, och då är man ju mitt i all matlagning och sånt, och de måste ju alltid hem till hundarna så det blir inte samma sak.

Igår var vi ute och grejade efter en runda till ica. Det var så fint väder att vi unnade oss varsin glass. Sedan var vi ute och eldade lite, grävde om potatislandet och grillade korv. Aimée åkte skottkärra :P
 På eftermiddagen kom svärmor och hennes man och hälsade på en stund. Lämnade av sättpotatis som de hade handlat åt oss och drack lite te.

Idag är det vardag igen. Va fort tiden går! Eller är det bara jag? Jag jobbade kort dag idag, bara två timmar. Har grovstädning i alla trappor denna veckan, och då har jag dubbla städvagnen och en stor hink vatten med mig, det blir tyngre att städa med, med genomblöta garn.. Så jag gick hem tidigt, sprider ut det lite i veckan istället. Kom hem och hämtade posten. Hade fått NovaStar brallor till Aimée som jag köpt på Tradera.
Sedan gav jag mig ut och sprang min korta runda. Ska försöka komma ut ikväll med. Jag tycker om att springa, problemet är bara att klämma in det i vardagen, och mina fötter som är överkänsliga mot allt! Får jag ett veck på strumpan när jag springer så har jag ett köttsår där i två veckor :P Så nu satsar jag på korta rundor, innan jag kommer in till stan. Då ska jag försöka hitta bra strumpor...

Vi har knas med telefonen.. Internet funkar, men det är helt dött i alla telefoner.. Bra. Jag som ska få tag på f-kassan denna veckan.. Bajs. Jaja, det löser sig väl.

Nu har jag ätit lite, och snart ska jag hämta Aimée på dagis. Tror att jag tar vagnen, så får hon gå till ica, eller så långt hon nu orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0