Kalas it was!

Åh, svärmors 60årskalas var något av det bästa på länge! Solen sken hela dagen, inte ett moln på himlen. Dessutom kom det lite mer folk än vanligt, vilket betydde att man fick träffa lite andra människor med. Maten var superb. Jag åt massor av svärmors potatissallad, jag som aldrig brukar titta på sånt annars. Men denna var bara god och frisk, och inte så där flottig som det brukar vara :P
 Aimée var på sitt allra bästa humör. Det var barfotapremiär, klänning och keps som gällde för dagen :) Och solskydd förstås! Hon sprang som en galning runt huset, och mellan mig och Tfan, pratade med alla hon såg. Farfar fick t.o.m två pussar! Här går det framåt :P
Vi stannade tills alla andra åkt hem, så vi var inte här hemma förrän strax innan elva. Aimée somnade som en stock, och sov faktiskt hela natten.

Igår var vi ute en lång stund mitt på dagen. Vi satte potatisen nu äntligen! Helt otroligt att det blev av :P Trots att jag ute hela lördagen så lyckades jag bränna axlarna vid potatislandsgrävandet :P

Mitt lag vann Premier League igår. Wiie! Eller nått :P

Aimée har fortfarande inte kommit över sina nattliga eskapader, och vaknade inatt 01 och 05:15. Härligt. Särskilt eftersom hon inte ville somna om sista gången.. Detta ihop med jobbiga tanten på F-K gör mig lagom motiverad till att jobba idag. Hon skulle ringa under dagen. Kul..

Nu ska jag ge ungen lite mer frukost. Sedan ska hon till dagis, jag till jobbet och i eftermiddag ska jag med Tfans syster och springa VårRuset! :P Vuxet :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0