satansjävlakönsordsfulasteordenmankankommapå-kassan

Jag hann inte skriva färdigt mitt förra inlägg, för det var en liten skrutt som minsann var färdig med sin frukost och absolut inte kunde sitta kvar vid bordet. Dessutom skulle Nalle Puh-filmen i med, och då gav jag upp. Jag hatar DisneyDVD:er, det är sjukt mycket reklam på dem, så ungarna hinner ju nästan tappa intresset för filmen de ska se medans mamma står med fjärren siktad mot spelare "Nu börjar det snart, vänta lite, jag ska bara, ställa in språk med, och ta bort engelsk text, hoppa över mer reklam... NUUUUUU!!" Puh! Tigers film har gått tre gånger idag och Heffaklumpfilmen lika många gånger,... Tur att hon inte verkligen sitter och stirrar på tv:n under all den tiden :P Hon tittar på de första 20 minuterna, och sedan pysslar hon med annat en stund, sitter några minuter, pysslar... Och helt plötsligt kommer man in till tv:n med "starta filmen" blinkades på skärmen :P

Jag ringde till F-kassan igår, för att prata med min aktivitetshandledare, men hon hade inte tid då, så hon skulle ringa mig idag istället. Och det gjorde hon. Fast hon kunde lika gärna låtit bli. Jag fick med besked veta att det inte är möjligt att förlänga praktik, vilket skulle behövas, eftersom jag alltid håller ihop de första månaderna jag provar på något nytt, det är månad 4,5,6 som är verkligt avgörande. Då tog jag upp att om jag bara har trappstädning en månad och jobbar exakt de timmar som arbetsgivaren gett mig, alltså inte så snabbt som jag kan, då tjänar jag 400kr i månaden på att jobba... Härligt. Vad händer den veckan jag måste vara hemma med Aimée? Då upplyste tanten mig om att det tydligen inte handlar om att tjäna pengar, utan om att jobba. Men nämn nån annan som gladeligen jobbar gratis?? Gör hon det själv eller? Dessutom så gör det en väldigt skillnad för oss som redan tjänar dåligt. Ihop med att jag inte har någon egentid alls, vilket V-psyk hela tiden har poängterat är väldigt viktigt för mig... Nu fick jag höra att det inte heller var viktigt, om jag fick tid för mig själv eller inte. Utan huvudsaken var att jag jobbade. Men för fan!! Hade jag kunnat jobba, så hade jag väl gjort det, det är ju inte det som är problemet! Problemet är ju att jag är psykiskt sjuk, och troligtvis aldrig kommer att bli helt frisk. F-kassan hjälper verkligen till just nu :P
 Samtidigt så vill jag inte sluta jobba, för jag trivs jättebra, det är skönt att komma ut dessa timmar, och mitt arbete är uppskattat...

Så mycket för att hjälpa folk tillbaka till arbete.. Ska ni inte hålla en svetslåga i rumpan på oss osså?

Messade med Tfan, och han ringde upp. Var så arg och besviken att jag grät i telefonen. Jag som hade tyckt att just denna tanten var duktig. Bajs. Sedan ringde jag mamma och fick medhåll, rökte lite. Sedan tog jag Aimée i vagnen, gick till loppisen och köpte massor av knappar för 15kr. Gick till ica och handlade lite grejor och glass, tillbaka till loppis och köpte plåtlåda till Tfans och min samling :) Gick vidare till Bäckparken där Aimée gungade och åkte kana tills hennes kusiner kom. Lekte en lång stund till, hon lyckades bränna låren på kanan, som helt plötsligt blivit het :P Tackes barn. Hon tryckte i sig en och en halv banan till mellanmål i parken, hon som aldrig brukar äta det ens :P
 Efter två och en halv timme ute, gick vi hem, Aimée tittade på film och somnade, jag lagade middag och Tfan kom hem.

Imon ska jag fortsätta smälta det här med f-kassan, och dessutom ska vi till svärmor och fira hennes 60årsdag! Grattis på dig! Det ska bli najs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0