Sommarfestan

Jupp, igår hade dagis sin sommarfest. Tråkigt väder iofs, men det funkade iaf att vara ute. Alltid något :) Aimée hade sin Astrid Lindgren klänning, och knatade runt i klänning, långärmad t-shirt, tights, gummistövlar och kiklingmössa från Cmig :)
 Umgicks med Nova och hennes mamma Lena och pappa Daniel. Najs. Lena vann tipsrundan med Astrid Lindgren-tema. Man kunde ju tro att man skulle få en passande bok då, men festen var sponsrad av Ica Alsterhallen, och de har inga A.L-böcker. Det blev en låda chokladhjärtan istället...

Aimée hade jättekul, och höjdpunkten kom när skattkistan hittades, full med godis!! Hihi! Aimée gick med Nova och Daniel fram, men till skillnad från de andra barnen som väntade tills de fick en påse, knatade Aimée fram, stack ner huvudet i kistan för att kolla läget, och nappade upp närmaste påse :P Iofs så tackade hon efteråt, men det tror jag inte någon hörde :P

Innan sommarfesten, jobbade jag. Målade igår igen. Uppe på en lift! Har aldrig stått på en lift innan. Dessutom gör min sjukdom att hjärnan skickar dubbla impulser, så när andra får snurr i huvudet av höjd, så vänder det sig i min mage. Karuseller är inte att tänka på.. Men, det funkade ganska bra. Började på låg höjd, och arbetade mig uppåt. Hade dessutom fullt upp med att manövrera monstret dit det skulle ...

Idag har Aimée varit på dagis igen. Jag har städat renoveringsstädning. Helt sjukt seg i bollen idag, för igårkväll satt vi uppe och tittade på C-Lfinalen, och det blev både förlängning och straffar, och när vi väl kom i säng vaknade Aimée.. Utan att vilja somna om, så jag gav upp och la mig på madrassen i hennes rum.. 4½-5 timmars sömn :P

Kollade min bank idag! Fick lön för tio dagar sedan, och det ser fortfarande ut som att jag fick den igår! Sjukt braaa!! Det blir pengar över efter alla eländiga räkningar. På tal om det så ska jag gå ur Go´Boken. En unge som inte vet hur man bläddrar utan att riva ut sidorna behöver inte böcker med diverse flärpar och dragutimojjer...

Imon är jag ledig!! Va gött det ska bli! Förhoppningsvis blir det umgås med Lena och Nova med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0